Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,346 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Dobrý deň

    , Autor: Veronika1234

    Mám 23 rokov a asi rok a pol neberiem antikoncepciu, moja menštruácia je odvtedy veľmi nepravidelná aj keď posledné dva mesiace mi prišla včas a už som dúfala že to bude v poriadku , tento mesiac mi opäť mešká 2 týždne. Asi tri dni som pociťovala mierne bolesti v pravej časti podbruška ale iba trošku. Asi tri dni dozadu po pohlavnom styku ma strašne rozbolelo celé podburško, boli to silné pichlavé bolesti a silné tlaky do pošvy a konečníka, nevedela som sedieť, cikať no nič....trvalo to pár hodín a v priebehu dna to zmizlo. Dva dni nato sme mali s priateľom opäť pohlavný styk po ktorom sa to celé zopakovala , plus mi ostalo strašne zle až som skoro odpadla , a hneď nato zvracala. Celú noc som sa budila nato, že ma strašne bolí pod pravým rebrom a táto bolesť mi razila do ramena, vôbec som nemohla spať na pravej strane. Dnes to všetko stále bolí, oveľa menej ale v poriadku to nie je. Prosím poraďte mi. Môže to byť niečo vážne? Strašne sa bojím

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    v prvom rade treba vylúčiť tehotenstvo nezvisle na antikoncepcii
    tiež môžte mať nejakú cystu, ktorá môže pohybom takto po styku reagovať a spôsobovať podobný typ bolesti, cysta sa môže i zaškrtiť
    múže byť prasknutý folikul ...
    tiež môžte mať nejaký zápal vajíčkovodu alebo podobne
    existujú mnohé možnosti...
    ak by bolesti pretrvávali , určite navštívte lekára
    s pozdravom

Podobné otázky

  • Upchatá mazová žľaza

    , Autor: odstránený používateľ

    Dobrý deň.Potrebujem poradiť.Už dosť dlho sa mi na veľkých pyskoch na ľavej strane vytvára akoby vred ale mám pocit že to nieje vred ale že sa mi upcháva nejaká mazová žľaza ktorá sa zapáli a musím si ju stále vytlačiť ( niekedy aj sama pukne ),nakoľko sa v nej hromadí hnis a pobolieva to.Nachádza sa skôr v hornej časti,nie pri vchode do pošvy.Po prasknutí to chvíľu svrbí ,vytečie hnis s krvou ,vydenzifikujem si to a trvá to asi týždeň alebo dva týždne kým sa mi to úplne zahojí.Lenže opakuje sa mi to dosť často.Nemôže to byť nejaká cysta ? Moja gynekologička je dlhodobo PN ale tiež mala taký názor a lekár ktorý ju zastupuje stále tvrdí že je to asi z holenia.Skúšala som sa aj neholiť a aj keď sa tam neoholím aj tak sa to vytvorí a stále na tom istom mieste.Neodoberú ani vzorku z toho miesta,nič.Len mi povedia že to treba dezinfikovať.Veľmi ma to obmedzuje a som už z toho zúfalá.A na moju otázku k lekárovi že či sa nedajú nejako vyšetriť tie žľazy že sa mi upchávajú ma vysmial že to niesme na cievnom .Viete mi nejak poradiť čo robiť alebo za kým sa obrátiť nakoľko k nemu už nechcem ísť ? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, bez vyšetrenia sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Príčin ťažkostí môže byť viacero. Ak sa jedná o problém v oblasti veľkých pyskov, riešiť by to mal gynekológ, ktorý by Vás eventuálne mohol poslať na vyššie pracovisko, prípadne na dermatológiu. Môže sa jednať o problém, ktorý bude treba riešiť vrámci jednodňovej gynekologickej chirurgie. Takto, bez videnia nálezu sa Vám naozaj neviem bližšie vyjadriť.

  • Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, tehotenstvo do 10. týždňa je založené na princípe, že embryo sa alebo uchytí a prosperuje a nemajú na neho vplyv vonkajšie faktory, lieky, žiarenie, .... alebo je nejakým spôsobom poškodené, či náchylnejšie a dôjde k potratu, či už vo forme zamlčaného potratu alebo spontánneho.

  • Vajecniky

    , Autor:

    P.doktor ďakujem za odpoveď...a ešte sa chcem spýtať..že tie bolesti vaječníkou...vlastne je to preto že sa trebárs odďaľuje menzes...ďakujem za vašu trpezlivosť s nami ženami...otázka predošlá bola bolesti vaječníkou pri užívaní norethisteron...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, norethisteron pôsobí na viacerých miestach a úrovniach, jednak tlmí tvorbu pohlavných hormónov a zabraňuje zretiu folikulov a ovulácii, ďalším účinkom je schopnosť zastaviť maternicové krvácanie. Miestny účinok na sliznicu maternice vedie k prerušeniu krvácania z maternice, ktoré nie je viazané na menštruačný cyklus.

  • Vaječníky

    , Autor:

    Dobrý den môžu ma bolieť vaječníky pri užívaní norethisteron..užívam tretí deň..ráno a večer jednu tabletku..mám ich užívať 14 dní...mám 49 rokou...ďakujem za odpoveď...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas užívania lieku sa môžu vyskytovať bolesti v podbrušku. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok a bolestivé prsia

    , Autor:

    Dobrý deň ,
    Môžete mi prosím poradiť . Mala som veľmi slabú menštruáciu dva dni,potom dva dni nič a potom zas slabý hnedý výtok občas s krvou,hlavne keď som sa po použití toalety utrela.Len pár dní pred menštruáciou ma začali bolieť prsia a bolia stále,je to už viac ako dva týždne.Bola som u gynekológa, povedala by som,že len povrchne mi vyšetril prsia a povedal,že sú napnuté.Predpisal mi tabletky Chlormadinon a progestogel na natieranie prsníkov.Su to názvy liekov v Nemecku.Velmi ma prekvapilo,že neurobil napríklad ultrazvuk nakoľko lekár vie,že sa už dlhší čas snažíme o bábätko a viem,že sa stáva,že aj v prvých mesiacoch tehotenstva je možné mať takéto problémy.Hnedy
    výtok síce prestal,ale prsia stále velmi bolia .Mam naďalej brať lieky alebo požiadať lekára o ďalšie vyšetrenie?
    Srdečne ďakujem za odpoveď
    Lubi.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám síce žiadne bližšie okolnosti, ani informácie, ale za predpokladu, že sa nedá vylúčiť tehotenstvo a vo vzťahu k meškajúcej menštruácii je USG vyšetrenie štandardne realizované. Odsledujte si to. Samozrejme, pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.