Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,469 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Akné

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň,
    mám akné z hormonálnych príčin a nechcem začať užívať antikoncepciu. Bojím sa, že ako u väčšiny, sa mi to vráti po vysadení vo väčšom. Viete mi prosím odporučiť niečo prírodné. Možno i nejaké tabletky, čokoľvek, čo by mohlo vyrovnať hladinu hormónov. Čítala som o: výťažkoch z koreňa žihľavy, tekvicový olej, púpalkový olej, WIld Yam, Saw Palmetto, Vitex, Estroblock... Ďakujem krásne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    áno môžte doplnkové prírotdné preparáty, tiež zinok, vit. E, biotin, pleťový čaj, avšak sú to len doplnvé preparáty, -ak sa jedná o horm prčínu, veľkú zmenu asi neznamenáte
    s pozdravom

Podobné otázky

  • Opuchnuté pysky

    , Autor:

    Dobrý deň chcela by som sa vás opýtať že čo mi môže spôsobiť opuchnuté pysky zdá sa mi že mám opuchnuté iba veľké pysky ohanbia a sú také červené ja som vám už dávnejšie písala že mám na veľkých pyskoch také pupence mne sa to kúsok podobá na akné lebo sú také červené a niektoré sú take do biela a nebolia ma ani neštípu len neviem čo to je a mám ešte rok a pol približne taký žltkastý výtok býva taký ani hustý ani riedky. Menštruáciu som ešte nemala ( nikdy). Prosím potrebujem poradiť. Vopred veľmi pekne ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, jednoznačne odporúčam navštíviť obvodného gynekológa. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Bolesti v podbrušku

    , Autor:

    Dobrý deň. Chcela by som sa spýtať, 10 dní som brala antibitoiká Doxyhexal(predpísané od dermatologičky na akné, nedostatok ženského hormónu a vyšší testosterón), dostala som menštruáciu a po niekoľkých hodinách som dostala nezvyčajné silné krčovité bolesti v podbrušku, zostala som blédá na odpadnutie a začala som zvracať a prehánať ma.(Pred tým nikdy som nemala takéto príznaky menštruácie). Čítala som vedľajšie účinky zápala hrubého čreva, ale po dobu 10 dní som bola v poriadku až v deň ked som dostala menštruáciu tak som sa chcela spýtať či to mohlo mať negatívny vplyv.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, spomínané ťažkosti patria tiež medzi nežiadúce účinky spomínaných antibiotík, nástupom menštruácie sa mohli v organizme spustiť reakcie vedúce k spomínaným prejavom. Áno, niekedy sa môžu nežiadúce účinky prejaviť až po istom čase užívania, respektíve až po doužívaní. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného lekára. Nemusí sa jednať vôbec o gynekologický problém. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Opakované problémy(zápaly/infekcie?)

    , Autor:

    Dobrý deň, asi pred rokom som dostala pálenie v pošve pri močení, abnomálny výtok a taktiež bolavé zapálené vyrážky vo velkom počte, čo však jasne nebolo akné. Verdikt bol kvasinková infekcia, a na tie vyrážky mi povedali že to nieje herpes ale zapálené folikuly..(Neviem presne čo to je a ako je možne že sa mi to neustále vyhadzuje.)Dostala som medikáciu aj orálne aj vaginálne antib. Tiež fungicidin,flucinar a na tie vyrazky wartec na ich vypálenie, vag.probiotiká a ešte premasťujúci krém. Na chvíľu zlepšenie a potom sa to vrátilo. Naposledy mi ešte bol odporučený aj Wobenzym vo velkych davkach poctivo som ho užívala asi skoro 3 týždne a potom som prestala lebo to bolo fakt vela(asi 5x3?) Stále sa to vracia, liečim to chvílku je faj a zase. Obmedzuje ma to aj v pohlavnom styku, tak som to zobrala aj ako skúšku že či by to pomohlo. Nie, či mám či nie stav je rovnaký, dokonca sa mi stáva že vždy to príde po menštruácii, neviem či je pošva tak citlivá že ju vložky a všetko podráždia a preto nastane zhoršenie..Tiež som skúsila sa umývať len čistovou vodou, bez zmeny. Jediné čo sa asi zmenilo za pol roka že tie zapálené vyrážky sa vyhodia len zriedka ale stále na tých miestach kde zvykli byť, tak pri zhoršeni pociťujem pálenie a svrbenie presne ako keď tie vyrážky začínajú, tie miesta sú ako vyšúchané a objavuje sa to z ničoho nič. Ale vyrážka sa tam neobjaví. Vracia sa to asi každý mesiac začína to pálením pri močení a tatiež zvonku až také svrbivé pálenie a o deň/dva už začne hrudkovitý žlto-zelený výtok so zápachom. Používam výplachy a taktiež vag.probiotiká tie si dávam tak pár dní kým necítim úľavu. Tiež ma niekedy z ničoho nič začnú bolieť pysky na dotyk ale len jedna strana. Teraz skúšam užívať aj orálne ženské probiotiká. Momentálne sa nemôžem dostaviť ku gyn. tak sa chcem spýtať či neviete čo by to mohlo byť a prečo sa to stále vracia. Taktiež mi ešte ostal wobenzym mám ho doužívať? A ohladne vag. probiotík som skúšala ich užívať dlhodobejšie naposledy to bolo asi vyše týždňa a potom som ich vyssdila kvôli zápachu kt.spôsobujú ale chcela by som si zasa nasadiť takuto liečbu ale ozaj na dlhšie. Mám a môžem to skúsiť napr. mesiac vkuse a vysaditť len počas menštruácie? Mohlo by to môjmu stavu pomôcť? Aké testy s vyšetrenia by po prípade boli potrebné? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ešte by som vylúčil chlamýdiovú a ureaplazmovú infekciu, ktorá môže spôsobovať podobné ťažkosti. Nutné je potom preliečiť aj partnera. Užívaním veľkého množstva antibiotík dochádza k porušeniu vaginálnej mikroflóry a vzniká vaginóza. Dôležité je aj kultivačné vyšetrenie moča, či pôvod ťažkostí nie je práve tam. Vaginálne výplachy, ako aj vaginálne probiotiká užívajte naďalej, týždeň je však krátka doba. Realizujú sa aj niekoľko týždenné kúry. Samozrejme počas menštruácie sa liečba vynechá. Wobenzym môžete užívať naďalej. Keďže nepoznám žiadne bližšie informácie ani okolnosti, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť.

  • PCOS

    , Autor:

    píšem Vám ohľadom zdravotných problémov. V januári 2020 som vysadila antikoncepciu Daylette. Menštruáciu som mávala každý druhý mesiac ale potom nastal zlom a poslednú menštruáciu som mala 24.6.2020. Dňa 5.10.2020 som bola na vyšetrení u gynekologičky s výsledkom: Predpísala mi Duphaston na vyvolanie menštruacie. Menštruácia mi prišla dňa 17.10.2020. Včera som bola na odber krvi pre vyšetrenie hormonálneho profilu. Posielam výsledok od doktorky:
    Výsledky laboratórnych testov zo dňa 19.10.2020 : S-TSH : 4.68 mIU/l [0.35-5.10] , S-Anti-Müllerian hormón : 18.56 ng/ml [0.576-8.13] , S- Anti Mullerian hormon v pmol : 132.52 pmol/l , S-Luteinizačný hormón : 14.97 IU/l [1.90-12.50] , S-FSH : 6.68 IU/l [2.5-10.2] , S-Estradiol : 268.3 pmol/l [70.0-517.0] , S-Testosterón : 2.16 nmol/l [0.4-2.1] dobrý deŇ . posielam výsledky , zvýšené hodnoti poukazuju pravdepodobne na syndrom poylcystických vaječníkov / endokrinná porucha - pri ktorej dochadza k zvýšenej produkcii užskeho hormonu testosteronu - preto aj akne... vhodne by bolo endokrinolog vyš , sono brucha ešte raz sono gynekologicke tesne po menzes ak sa nič iné nezistí a neplanujete tehotnosť , najjednoduchšie sa tlmi pomocou antikoncepcie a antiandrogennimi vlastnosťami / daylette napr - ako ste aj mali.../
    Po menštruáci som absolvovala sonograficke vyšetrenie, ked sa potvrdili cysty vo vaječníkoch. Je nevyhnutne uzivanie antikoncepcie - chcela by som sa jej vyhnut niesu ine metody ???? Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže sa jedná o hormonálnu poruchu, najvhodnejšia a najefektívnejšia je hormónová liečba. Rovnako odporúčam aj endokrinologické vyšetrenie.

  • Bolesť v podbrušku a na pravej strane.

    , Autor: IvanaSaymond

    Dobrý deň.Už mesiac mám problémy s bolesťou v podbrušku a na pravej strane.Bolesť je skôr tupá ale častejšie ma tam akoby zapichá.Až sa zľaknem.Cítim tam tlak a takú ťažobu.Lekára som navštívila,robili mi vytery ale neukazali nič.Tiež mi brali moč a tak isto vsetko v poriadku.Už cakal len na scan.Som v Anglicku a je tu to trošku zdlhavejšie.Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, dôležité je aj USG vyšetrenie, ako aj vyšetrenie krvi. Výter z pošvy a vyšetrenie moča nemusí ukázať napríklad cystu na vaječníku.