Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,306 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • mykoza

    , Autor: zuzka777

    dobry den,
    pri pocitovani priznakov mykozy (predtym antibiotika) som uzila 27.5 mykomax, o tri dni som navstivila gynekologa ten mi diagnozu potvrdil a predpisal gyno peryval trebalo doliecit ktory som uzivala 3 dni 30.5-1.6.a spravil aj vyplach....dnes je 7mi den od navstevy gynekologa a vagina je opuchnuta a cervena ako keby po spaleni...gynekolog ordinuje az o tyzden a ja mam v pondelok dostat menstruaciu...nie nejaka sanca ze sa to este po dakom case upravi? zaberie liecba? alebo nemam zahalat a do pondelka este vyskusat napr.canesten combi....popripade ako postupovat v case menstruacie...dakujem

    zuzka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak sú stále príznkay mykózy, teda myslím to začervenanie, určite v liečbe pokračujte, obmedzte cukry počas liečby, to ve%lmi pomáha,
    počas menses je väčšinou liečba menej účinná, hlavne dodržujte hygienu
    ak by ste mala akékoľvek enjasnosti radšej navštívte lekára
    S pozdravom

Podobné otázky

  • Ureaplazma

    , Autor:

    Dobry den, mala som problem s vytokom, aj mierne zapachajucim. Opakovane svrbenie vo vonkajsej oblasti sa mi opakuje uz rok, potom prejde, niekedy sa vrati.
    Dostala som na to krem, problemy presli. Stery vsak potvrdili ureaplazmu. Obavam sa uzivania kremu Dalacin, ze sa mi vrati mykoza, rozhadze mikroflora..Zaroven sa chystam po dobrati a dovolenku k moru a obavam sa potom nejakej infekcie. Aka dolezita je aktualna liecba tejto infecie? Da sa to riesit aj inak?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, opakované problémy s Ureaplazmou môžu byť aj na podklade imunity. Dalacin môžete užívať. Odporúčam občasné realizovanie vaginálnych výplachov Cloginom alebo Rosalginom, pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, aspoň každé 3 mesiace. Dôležité je aj preliečenie partnera, ktorý môže byť prenášač a nemusí mať žiadne príznaky. Ak nemáte teraz žiadne ťažkosti, nie je za každú cenu opakovane ureaplazmu preliečovať antibiotikami. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problemy

    , Autor:

    Dobry den prajem,
    Prosim Vas o radu. V aprili som bola preliecena polygynaxom (crevne bakterie). V maji sa mi objavila mykoza (mozno aj z danych antibiotik?nepamatam si problemy s mykozou). U doktora som dostala predpis na clotrimazol 6xtabletka lokalne a krem clotrimazol. Vsetko spolu naraz, tak som plchopila, ze 6 dni. Kedze som pocitovala este trochu palenie, tak krem som uzivala 10 dni. Na 11 den som volala p. setricke, ze mam stale pocit palenia. Podla sestricky som ale bola preliecena, tak ze mozno je to nejaka alergicka reakcia a odporucila mi vitamin C a zavolat az o tyzden, ak to neprejde. V lekarni som si kupila candivac a vecer som si vsimla ze okolie dolu a trochu vnutri co vidiet je este zacervenane, takze asi odtial palenie. Vsimla som si aj trochu biely hrudovity vytok. Od druheho liecenia abstinujem. Na druhy den som vsak dostala menzes, takze navstevu u lekara musim na par dni tak ci tak odlozit. Co by ste mi prosim poradili ako nazor ineho odbornika? Moze to byt nedostatocne preliecena mykoza? Mozem skusit nejaky volnopredajny canesten lokalny tablety po menzes? Ku clotrimazolu som sa na 13sty den vratila, v pribalovom letaku sa uvadza ze sa ma dlhsie pouzivat, mozem uzivat alebo si skor privodim rezistenciu? Som 8 mesiacov po porode a este trochu kojim. Dakujem vopred velmi pekne za akukolvek radu. Ostavam s pozdravom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, časté užívania antibiotík môže spôsobiť bakteriálnu vaginózu. Vhodné je pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru. Počas menštruácie nemá zmysel aplikovať čokoľvek do pošvy, Canesten krém si môžete aplikovať tiež.

  • Mykoza

    , Autor:

    Dobrý deň, pred 3 dňami mi začalo svrbenie, zo začiatku zo mňa šiel biely tuhý výtok, teraz keď som si tam dala prst tak tam boli malé hrudky. Asi pred týždňom som bola u lekára na preventívnej a zmeral mi ph ktoré bolo mierne zvýšené (5.0) a bolo zvýšené pravdepodobne zo stresu a z veľkého pojedania sladkého. Za pár dní mám dostať menštruáciu a u lekára nie je voľný termín. Moja otázka je, či za predpokladu týchto príznakov sa môže jednať o bakerialnu vaginózu alebo kvasinkovú infekciu? Výtok nejak nepachne po rybách ale je taký kyslastý. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, podľa opisu sa u Vás jedná skôr o kandidózu. Skúste obmedziť sladké. Počas menštruácie nemá zmysel nasadzovať vaginálnu liečbu. Ak však ešte nemáte menštruáciu, môžete užiť voľnopredajné preparáty, napríklad Canesten. Po skončení menštruácie pri pretrvávaní ťažkostí bude nutné navštíviť obvodného gynekológa a nasadiť liečbu. Odporúčam si pravidelne realizovať kúry vaginálnymi probiotikami.

  • Mykóza?

    , Autor:

    Dobrý deň, pár dní mám taký krémový hustý výtok, sem tam cítim nejaké podráždenie, bola som na vyšetrení a všetko že je okay len že mám mierne zvýšené ph (5.0 mám dojem) . Poslednou dobou som jedla veľa sladkého zo stresu. Môže to spôsobovať nejaký diskomfort s hustým výtokom alebo sa jedná o mykózu? Lekár mi odporučil zakúpiť si Fermalac. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, konzumácia sladkého zlepšuje podmienky pre rozvoj mykotického ochorenia. Pošva však aj za normálnych okolností produkuje sekrét, ten však žene nerobí ťažkosti. Ak boli výsledky negatívne, nemusí sa u Vás jednať priamo o mykózu, ale nevylučujem rozvoj vaginózy. Môžete si skúsiť realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a veľmi vhodná je aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach, ako Vám aj bolo doporučené.

  • Mykóza kvasinky

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor. Poposila by som Vás o velmi cennú radu keďže som už velmi zúfalá. Mám 29rokov. A dlhé roky bojujem z opakovanými mykózami ktoré sa mi nonstop vracajú naspeť a ničia mi tým moj sexuálny život. Ktorý nemám skoro vôvec. Zdá sa mi že mám mykózu stále. Vačsinou keď mi lekár zobere kultiváciu mám veľmi premnožené kvasinky. Niekedy kombinácia kvasinky aj baktérie. Lieky ktoré mi gynekológ predpíše mi iba utlmia ale vôbec nevyliečia. Ťažkosti ktoré ma trápia sú pálenie, svrbenie, biely hrudkovitý výtok, ale aj suchosť z vonku takže mám to vždy podráždené a mám pocit že sa musím stále natierať. Ťažkosti po dobratí liekov mám za pár dní zase naspeť. Už naozaj neviem čo mám robiť. Už som skúsila asi všetko čo sa dá. Výplachy, krémy, vaginálne probiotiká, antibiotiká aj antimykotiká. Je mi to trápne chodiť naozaj každý mesiac gynekológovi pretože ma naozaj tak často tie mykózy mám. Lieky ktoré som naposledy užívala sú vačsinou tak 1mesiac odstup medzi užívaniami: Mycomax, Gynazol, Gyno-Pevaryl, Bactroban, Flucosandoz, Macmiror guločky aj krém. Ale aj z lekárne: Lactofloor, Canesten, Gyntima vag.probiotika, Gynimun vag. probiotika. Viac krát som si prešla liečbou z Wobenzymom na dlhšiu dobu napr na 2mesiace 3x5 tabliet. Ale bez výsledku. Aj liečbou Candivac.A to sú iba niektoré z liekov ktoré som užívala.
    Mala som aj baktériu ureaplazmu ktorá je preliečená antibiotikami Doxyhexal. Pri ďalšej kontrole som ju už nemala.
    Som po chirurgickom zákroku február 2020
    Periuretrálna cysta 7x10mm s homogénnou echoštruktúrou v oblasti vonkajšieho ústia uretry cystická rezistencia volne pohyblivá. Pri chirurgickom zákroku bola iba vypustená a rozbor cysty mi nedali.
    Keď som si čitala na internete o kvasinkách.
    Našla som či nemám skúsiť protikvasinkovú diétu a vynechať múku, cukor, mlieko. Alebo k akému lekárovi ísť dermatovenerologovi alebo gastroenterologovi? Či mi tam neporadia z kvasinkami aj otom čo môžem a nemôžem jesť aby sa mi to stále nevracalo naspeť. Poprosím vás čo by som mala alebo nemala užívať aké lieky?
    Chcela by som vas poprosiť ako mám ďalej postupovať. Za vaše rady vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zmena stravy má vplyv na kvasinkové ochorenia. Spomínanú diétu dodržiavať môžete, môže Vám to pomôcť. Nevylučujem tiež, že sa u Vás vyskytuje porucha imunity. Pri užívaní takého množstva prípravkov a preparátov, aj napriek užívaniu vaginálnych probiotík, sa v kombinácii s imunitným deficitom mohla rozvinúť vaginóza. Dermatológ Vám môže predpísať prerparáty, ktoré si môžete aplikovať zvonku, príčinu problému a gynekologické ťažkosti to však nevyrieši. Vyhľadal by som skôr imunológa a skontroloval, či nie je problém práve tam. Vaginálne probiotiká môžete užívať naďalej, najlepšie v kúrach. Dôležité je aj vyšetrenie moču, či sa nejedná o skrytú bezpríznakovú uroinfekciu, ktorá by mohla narušiť vaginálnu mikroflóru a napomôcť rozvoju infekcie.