Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,306 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Mykoza?

    , Autor: odbornik6

    Dobry den, uz nejaky cas ma trapi palenie pocas mocenia, ktore sa objavuje vacsinou po pohlavnom styku s mojim partnerom.Na zaciatku je to menej bolestive ale po niekolkych dnoch je to coraz horsie. Aj moj moc je po par dnoch akysi necisty.Najskor som si myslela ze je to zapal mocovych ciest na ktory som sa aj liecila antibiotikami, neskor mi moj gynekolog zistil ze mam bakterialnu vaginozu a predpisal mi Ciplox 500 a Entizol, ktore bral aj moj partner. Vybrala som vsetky tablety a problemy presli. Dlhsi cas (1 mesiac) som sa nevidela s mojim partnerom a potom sme spolu mali pohlavny styk (pocas menstruacie) a palenie zacalo znovu.Moze to byt preto lebo to bolo pocas menstruacie?Zacala som teda brat antibiotika Medociprin 250, palenie uz nebolo az take intenzivne ale stale z casu na cas pocitujem palenie, nie len pri moceni ale aj pocas dna. Palenie pocitujem len vo vnutri vaginy, nie na vokajsich pohlavnych organoch + mam aj biely hrudkovity vytok. Na roznych forach som si nasla ze by mohlo ist o vaginalnu mikozu, tak som sa chcela opytat co by som si na to v lekarni mohla kupit bez predpisu. Som momentalne v zahranici a nemozem navstivit mojho gynekologa. Mohlo sa stat ze sa mi vratila bakterialna vaginoza ktoru mi diagnostikoval moj gynekolog? Bakterialna vaginoza je to iste ako vaginalna mykoza? Mal by sa preliecit aj moj partner? Bojim sa, ze sa mi to znovu zhorsi ked budeme mat znovu pohlavny styk. Dakujem za odpoved Jarka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    samoliečenie vo vašom prípade nie je úplne ideálny nápad. Môže íst o opakovanú infekciu od vášho partnera preto by som navrhla aj jemu aby navštívil urológa. Menštruácia samotná nespôsobuje infekciu aj keď jej priebeh môže zhoršiť. Vaginálna mykóza a bakteriálna vaginóza nie je to isté. Po opakovanom preliečení by bolo vhodné užívať preventívne Lactofeel.

Podobné otázky

  • Gynekologicke problemy

    , Autor:

    Dobry den prajem,
    Prosim Vas o radu. V aprili som bola preliecena polygynaxom (crevne bakterie). V maji sa mi objavila mykoza (mozno aj z danych antibiotik?nepamatam si problemy s mykozou). U doktora som dostala predpis na clotrimazol 6xtabletka lokalne a krem clotrimazol. Vsetko spolu naraz, tak som plchopila, ze 6 dni. Kedze som pocitovala este trochu palenie, tak krem som uzivala 10 dni. Na 11 den som volala p. setricke, ze mam stale pocit palenia. Podla sestricky som ale bola preliecena, tak ze mozno je to nejaka alergicka reakcia a odporucila mi vitamin C a zavolat az o tyzden, ak to neprejde. V lekarni som si kupila candivac a vecer som si vsimla ze okolie dolu a trochu vnutri co vidiet je este zacervenane, takze asi odtial palenie. Vsimla som si aj trochu biely hrudovity vytok. Od druheho liecenia abstinujem. Na druhy den som vsak dostala menzes, takze navstevu u lekara musim na par dni tak ci tak odlozit. Co by ste mi prosim poradili ako nazor ineho odbornika? Moze to byt nedostatocne preliecena mykoza? Mozem skusit nejaky volnopredajny canesten lokalny tablety po menzes? Ku clotrimazolu som sa na 13sty den vratila, v pribalovom letaku sa uvadza ze sa ma dlhsie pouzivat, mozem uzivat alebo si skor privodim rezistenciu? Som 8 mesiacov po porode a este trochu kojim. Dakujem vopred velmi pekne za akukolvek radu. Ostavam s pozdravom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, časté užívania antibiotík môže spôsobiť bakteriálnu vaginózu. Vhodné je pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru. Počas menštruácie nemá zmysel aplikovať čokoľvek do pošvy, Canesten krém si môžete aplikovať tiež.

  • Mykóza?

    , Autor:

    Dobrý deň, pár dní mám taký krémový hustý výtok, sem tam cítim nejaké podráždenie, bola som na vyšetrení a všetko že je okay len že mám mierne zvýšené ph (5.0 mám dojem) . Poslednou dobou som jedla veľa sladkého zo stresu. Môže to spôsobovať nejaký diskomfort s hustým výtokom alebo sa jedná o mykózu? Lekár mi odporučil zakúpiť si Fermalac. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, konzumácia sladkého zlepšuje podmienky pre rozvoj mykotického ochorenia. Pošva však aj za normálnych okolností produkuje sekrét, ten však žene nerobí ťažkosti. Ak boli výsledky negatívne, nemusí sa u Vás jednať priamo o mykózu, ale nevylučujem rozvoj vaginózy. Môžete si skúsiť realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a veľmi vhodná je aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach, ako Vám aj bolo doporučené.

  • Narusene vaginalne prostredie

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, píšem Vám ohľadom môjho často sa opakujúceho problému. Akonáhle zjem väčšie množstvo cukru, ihneď sa objaví svrbenie, pálenie a opuch, no výtok žiaden, iba biely povlak. Obzvlášť ma trápi ten opuch, pri vkladani tabliet cítim že cely vstup je taky zuzeny, je to tvrde, vystupujúce, ťažko priechodné. Ako prvé som si nasadila jednorazový krém gynazol vnútorne, plus lokálne som pridala fungicidin, no svrbenie, opuch a biely povlak stale pretrvávajú, tak teraz na štvrtý deň som začala vkladať probiotiká gynimun. Samozrejme som výrazne obmedzila cukor a dodrziavam všetky opatrenia. Mam pokračovať v užívaní probiotík alebo je nutné opakované antimykoticke preliecenie, resp.moze to byť niečo iné ako mykóza? Zrejme mam narušené vaginálne prostredie, ako by som ho mohla znova obnoviť, aby už nedochádzalo k premnoženiu kvasiniek? Ďakujem Vám za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, predpokladám, že sa u Vás jedná o candidózu. Skúste obmedziť sladké, aplikute si vaginálne výplachy a pokračujte v užívaní vaginálnych probiotík. Zvonku si môžete potierať voľnopredajným Canesten krémom. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí bude vhodné navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrenia a výsledku výteru z pošvy na kultiváciu nasadí potrebnú liečbu.

  • Mykoza

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor chcela by som sa spytat z akého dôvodu v tele vznikne vaginalna mykoza? A je normalne keď sa aj často opakuje? Na internete som čítala že to môže spôsobovať aj antikoncepcia alebo velka konzumácia sladkosti..Vedeli by ste poradiť niečo čo rýchlo zaberie a je to voľnopredajne? Nemôžem ist momentálne k môjmu gynekológovi

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálna infekcia, medzi ktorú patrí aj mykóza vzniká pri porušení rovnováhy vaginálnej mikroflóry. Hormonálna antikoncepcia vo forme tabliet na to vplyv nemá. Nadmerná konzumácia niektorých druhov jedál ako aj užívanie antibiotík môže ovplyvniť mikroflóru v pošve a vznik mykózy. Odporúčam užívanie vaginálnych probiotík, aplikáciu vaginálnych vyplachov, napr. Clogin alebo Rosalgin, prípadne voľnopredajný Canesten krém. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam návštevu Vášho obvodného gynekológa.

  • Vytok

    , Autor: Ria

    Dobrý deň. Od júna po atb ma dole pálilo a stipalo. Mala som tabletu fluco .Momentálne po Mens mám len biely tahavy výtok bez zápachu a pálenia. Gyn.mi predpísal macmiror a ak by nezabralo mám ísť ešte na nejaké vyšetrenia kultivacie alebo niečo také . Moja otázka znie od júna som mala hrudkovity výtok teraz tahavy čo môže byť príčinou ? Je to mykoza? Alebo niečo iné ? Nikdy som takéto problémy nemala a akurát ako sa snažíme o bábätko riešim len výtok pálenie a pod. Ďakujem pekne za vás názor a odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o mykózu, postupujte podľa odporúčaní obvodného gynekológa. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.