Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,790 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Gynekologicke problemy

    , Autor: Mamimima

    Dobry den prajem,
    Prosim Vas o radu. V aprili som bola preliecena polygynaxom (crevne bakterie). V maji sa mi objavila mykoza (mozno aj z danych antibiotik?nepamatam si problemy s mykozou). U doktora som dostala predpis na clotrimazol 6xtabletka lokalne a krem clotrimazol. Vsetko spolu naraz, tak som plchopila, ze 6 dni. Kedze som pocitovala este trochu palenie, tak krem som uzivala 10 dni. Na 11 den som volala p. setricke, ze mam stale pocit palenia. Podla sestricky som ale bola preliecena, tak ze mozno je to nejaka alergicka reakcia a odporucila mi vitamin C a zavolat az o tyzden, ak to neprejde. V lekarni som si kupila candivac a vecer som si vsimla ze okolie dolu a trochu vnutri co vidiet je este zacervenane, takze asi odtial palenie. Vsimla som si aj trochu biely hrudovity vytok. Od druheho liecenia abstinujem. Na druhy den som vsak dostala menzes, takze navstevu u lekara musim na par dni tak ci tak odlozit. Co by ste mi prosim poradili ako nazor ineho odbornika? Moze to byt nedostatocne preliecena mykoza? Mozem skusit nejaky volnopredajny canesten lokalny tablety po menzes? Ku clotrimazolu som sa na 13sty den vratila, v pribalovom letaku sa uvadza ze sa ma dlhsie pouzivat, mozem uzivat alebo si skor privodim rezistenciu? Som 8 mesiacov po porode a este trochu kojim. Dakujem vopred velmi pekne za akukolvek radu. Ostavam s pozdravom.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, časté užívania antibiotík môže spôsobiť bakteriálnu vaginózu. Vhodné je pravidelné užívanie vaginálnych probiotík v kúrach, ktoré napomôžu obnoviť vaginálnu mikroflóru. Počas menštruácie nemá zmysel aplikovať čokoľvek do pošvy, Canesten krém si môžete aplikovať tiež.

Podobné otázky

  • Gynekologické problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň prajem, ja sa chcem spýtať beriem pár dní vaginálne čípky gynoflor, ale včera som mala pohlavný styk, priateľ pracuje v Zahraničí a na SR chodí len raz za čas, tak len kvôli tomu viem že asi vtedy by nemal byť pohlavný styk, mohlo to nejako narušiť to užívanie tabliet? Chcem vedieť či je to účinne, a môžem ďalej pokračovať v užívaní? A chcem sa spýtať okrem toho mi dnes moja gynekologička povedala že z výterov zistila že mám črevnú baktériu a treba ju preliecit, ze budem nejaký liek brat od štvrtka teda od zajtra, a môžem brať aj jedno aj druhe potom? Neviem zatiaľ aký liek to bude či antibiotika alebo nejaká masť, len či sa to bude môcť brať naraz teda kombinovať z ďalším liekom, ktorý budem mať, za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak bola zistená prítomnosť E.Coli alebo enterococcus faecalis v pošve, Gynoflor prestaňte užívať, začnite si aplikovať predpísané liečivo a po jeho doužívaní pokračujte v aplikácii Gynofloru.

  • E. Coli v pošve

    , Autor: Maleficent69

    Dobrý deň, chcela som Vás poprosiť o radu. Už asi 2-3 mesiace mám gynekologické problémy, robili mi aj urologické testy ale tie boli vždy negatívne. Nakoniec mi zistili E. Coli v pošve, to mi predpísali Polygynax ale ten nezabral, potom mi dali Gynoflor a ten už bol lepší, ale ako išiel deň tým sa môj stav zhoršoval až dokým som si zas večer nedala novú Gynoflor tabletku. Po menštruácii mi všetko stále pretrvávalo, opäť mi po kultivácii boli dané antibiotiká, tentokrát Macmiror. Stále však moje problémy trvajú. Mám nutkanie na močenie a často chodím na toaletu, pálenie, mala som pred tým aj veľa vodnatého výtoku(raz je priesvitný, potom žltý. Strieda sa to) ktorý sa mi znovu vrátil. Dnes som mala posledný deň liečby. Viete mi poradiť, čo by sa dalo robiť a kedy by som mohla opäť zájsť ku gynekológovi, na novú kultiváciu? Nie som si istá, dokedy pôsobia antibiotiká, už raz kvôli nim vyšli zlé výsledky.


    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, opakovaným užívaním antibiotickej liečby sa Vám môže prehlbovať bakteriálna vaginóza. Skúsiť si môžete realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, realizujte si týždennú kúru vaginálnymi probiotikami. Pri pretrvávaní ťažkostí bude potrebné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vám okrej štandardného kultivačného vyšetrenia vie realizovať aj rozšírené mikrobiologické vyšetrenie.

  • Gynekológicke problémy

    , Autor: Annamaria233

    Dobrý deň. Menštruácia mi chodí vždy na čas no tento mesiac som dostala o 7 dní skôr a trvá mi už 10 deň a pritom normlne mávam 3-4 dní. Mam aj bolesti nie menštruacne skôr pichanie až ziletkovy pocit v podbrusku.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin ťažkostí môže byť viacero. Môže sa jednať aj o infekciu. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problemy

    , Autor: daska-2

    Dobry, chcela som sa spytat od dnes mam take pichave bolesti v podbrusku v pravom aj v lavom vajecniku, a casto chodim na wc na malu neviete co by to mohlo byt? Nemam ani ziadmy vytok, ani tehotna nie som, ani ovulaciu nemam nakolko beriem HAK. Dalsiu menstruaciu budem mat az 5.1 ale to je este velmi skoro aby som mala PMS nie? Mam take bolesti ako pred menstruaciou, dakujem pekne za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, je možné, že ste prechladnutá. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Gynekologicke problemy

    , Autor: Dada55

    Dobrý, chcela som sa spýtať minulý mesiac som nemala vôbec menštruáciu, tento mesiac mi teraz skončila v piatok, a dnes som dostala také slabé krvácanie? A dnes som začala v novom blistre antikoncepcie, je to v poriadku aj keď mám teraz také špinenie? A pobolieva ma troška podbruško, tehotná nie som, Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na základe Vášho opisu mi nie sú známe všetky okolnosti, preto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie s avšak krvácanie z vysadenia nemusí dostaviť stále, rovnako tak sa môže vyskytovať špinenie prakticky aj počas celého cyklu. Odsledujte si to. Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.