Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,404 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Slabe krvacanie

    , Autor: Kflori

    Dobry den

    Mam 22 rokov,antikoncepciu neberem.Som v strede cyklu, a predvcerom tj pondelok som objavila na nohavickach jasno cerveny flak, (v ten den som mala styk s partnerom) nebolo to silne ale take jasno cervene, potom som uz nic nemala len ked som isla na zachod tak ked som sa utrela tak to bolo krvave, inak vobec nekrvacam,brucho ma neboli,necitim nic nezvycajne.Menstruaciu mam dostat o dva tyzdne. Este som takyto problem nemala. Akurat tak pred mesiacom tiez tak v case ovulacie som pocitovala jemnu bolest v podbrsku ako ked mam dostat menstruaciu, inak nic. Menstruaciu som mala presne.
    Mozem byt prechladnuta?
    K lekarovi sa chystam, len teraz momentalne nie je dost casu preto sa pytam tu ze aspon nieco.
    Za odpoved Vam vopred dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    može ísť o krvácanie v dôsledku ovulácie prípadne o krvácanie po styku. ak sa bude krvácanie po styku opakovať je nutné vyhľadať a navštíviť lekára čo najskôr.

Podobné otázky

  • Slabe krvacanie 7 dni po menstruacii

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa Vás spytat ze co sa somnou moze diat ked som mala menstuaciu normalne 6 dni a potom po nej na ôsmy den sa snicoho nič zacala liat somna voda a potom nastalo slabe krvacanie ktore trvalo 2 dni môže ist os tehotenstvo keďže sme s priateľom spali hneď po menstiacii a dal to dva krát domna? Dakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu nechráneného pohlavného styku sa tehotenstvo vylúčiť nedá. Bližšie sa Vám však takto neviem vyjadriť.

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Otázka

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor chcem sa spýtať že koľko trvá kým sa vajíčko oplodny od pohlavného styku ?že by začali nejaké príznaky mám bolestivé prsia na dotik je skoro?príznaky 2tyzdne od pohlavného styku

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, oplodnenie vajíčka po pohlavnom styku je individuálne. Záleží od viacerých okolností. Je to však otázka desiatok hodín. Maximálne v priebehu 12 - 24 hodín je vajíčko pripravené sa spojiť s jednou z milióna spermii. Ak spermia prenikne do vajcovodu a vajíčko sa v ňom nenachádza tak zostanú na stene vajíčkovodu a čakajú. Životnosť spermii je 48 hodín, niektoré však prežívajú aj 3 dni. Ak v tomto čase nastane ovulácia, spermie zachytia vajíčko a vyštartujú k nemu. Približne 13 dní trvá kým sa vajíčko v maternici pevne uhniezdi. Niektoré ženy pozorujú na 11-12 deň po oplodnení veľmi slabé krvácanie trvajúce 1-2 dni. Odsledujte si to. Pre jednoznačné potvrdenie alebo vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Špinenie

    , Autor: Lopuska

    Dobrý deň, som 9 rokov po hysterektómii z dôvodu popôrodného krvácania, mám 42 rokov. Predvčerom som ráno zistila slabé krvácanie, skôr špinenie a išla som k mojej gynekologičke. Povedala mi, že vidí cievku, ktorá zrejme praskla a nemalo by to byť nič iné. Zároveň mi vzala vzorku na cytológiu, pretože je presne 6 mesiacov od poslednej, kde som mala hraničné výsledky (vraj to ale nebolo nič vážne). Výsledky budú po novom roku. Odvtedy špinenie takmer prestalo, sem tam vidím stopy tmavšieho hlienu. Som však znepokojená, mám čakať na výsledok cyto alebo môžem urobiť viac?
    Ďakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, urobiť môžete to, že sa nebudete znervózňovať. Ak už nemáte žiadne ťažkosti, počkajte na výsledok cytológie. Niekedy dôjde k prasknutiu cievky, nemusí sa jednať o nič vážne, nebojte sa. Samozrejme pri akýchkoľvek ťažkostiach, nejasnostiach alebo zmene stavu navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok

    , Autor: JANULIK

    Dobrý deň chcela som sa opýtať...neberiem HA, cyklus mam ako tak pravidelný asi pred 2 mesiacmi som uzila tabletku po a všetko bolo v poriadku. Teraz mam 2 týždne po cykle pretrvávajúcy krvavy výtok. Ked idem na wc tak to spozorujem, nemám špinavé nohavičky. Je to také slabé krvácanie alebo niekedy taký hnedy ako hlien. Nie som doma a ani tak skoro nebudem a tak neviem či by ma na pohotovosti vyšetrili. Vedeli by ste mi poradiť?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, treba si to odsledovať. Dvojtýždnové špinenie už ale celkom normálne nie je. Po užití Escapelle môže dôjsť k rozhádzaniu menštruácie ale nepoznám všetky okolnosti, preto sa k tomu vyjadriť bližšie neviem. Ak špinenie do niekoľkých dní neprestane, navštívil by som gynekológa.