Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
8,383 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • akne

    , Autor:

    Dobrý deň, ktorá antikoncepcia je najvhodnejšia pri liečbe akné? Mám už po štyridsiatke, antikomcepciu som nikdy nebrala, má zmysel si liečiť svoje dermatologické problémy touto cestou? Nemá antikoncepcia viac nežiadúcich ako liečivých účinkov?
    Zuzana

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri liečbe akné je vhodná kombinovaná hormonálna antikoncepcia Belara. Nie je v mojej kompetencii sa vyjadrovať ohľadom dermatologických nálezov eventuálne liečby. Hormonálna antikoncepcia je jednou z možností liečby aj vo Vašom veku. Odporúčam však navštíviť dermatológa a postupovať podľa jeho odporúčaní.

Podobné otázky

  • Akné a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň
    Beriem druhý mesiac nizkohormonalnu antikoncepciu a ako som sa dočitala v iných článkoch z antikoncepcie by mala byt pekná pleť no u mna to zatiaľ tak nenasvedčuje ba aj sa mi zdá že ju mám horšiu. Tak sa chcem spýtať či to chvíľu trvá kým si telo na tú antikoncepciu zvykne a pleť sa upraví alebo by som ju mala vymeniť.
    Dopredu ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od preparátu hormonálnej antikoncepcie. Niektoré preparáty sa používajú aj na liečbu akné. Vedľajším účinkom hormonálnej antikoncepcie však môžu byť aj vyrážky na tvári. Odsledujte si to, pri zhoršení zdravotného stavu navštívte lekára, ktorý Vám antikoncepciu predpísal.

  • Antikoncepčný krúžok

    , Autor:

    Dobrý deň, začala som používať antikoncepčný krúžok Teyla pred 11-timi dňami. Chcela by som sa opýtať, či je v poriadku, že aj po menštruácii stále krvácam a špiním. Asi pred dvomi rokmi som vysadila klasickú antikoncepciu z tohto istého dôvodu, kedy som krvácala mesiac a pol vkuse. Môj gynekológ tvrdí, že je to úplne normálne, že vraj si na nové hormóny musí telo zvyknúť. Mám samozrejme aj iné vedľajšie účinky, ako sú napríklad akné, bolesti hlavy a nevoľnosť. Je to podľa Vás v poriadku alebo mám antikoncepciu radšej vysadiť? Vopred Vám ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, v začiatkoch užívania novej hormonálnej antikoncepcie sa spomínané ťažkosti môžu objaviť. Záleží od intenzity a početnosti vedľajších a nežiadúcich účinkov. Keď nežiadúce účinky prevýšia pozitívny a očakávaný účinok hormonálnej antikoncepcie, bude vhodné pouvažovať o jej vysadení. Odsledujte si to. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň, mam 17 rokov a kožna mi predpísala antikoncepciu belara a k tomu aj belarin. Dôvod predpisania je dlhoročne akné hlavne na chrbte. Keďže táto liečba by sa mala absolvovať cez zimu, tak mam taký problém že mam nepravidelnú menštruáciu a už mi mešká 7 dni takze s užívaním nemôžem začať keďže sa má prvá tabletka vziať prvý deň menštruácie. Bol by problém kebyže začnem s užívaním aj bez toho že by som mala už menštruáciu? prezoze s tým užívaním potrebujem začať čím skôr. Pred tromi týždňami som začala cvičiť aj s váhami je to dôvod meškania menštruácie? Mam s cvičením na nejaký čas prestať? Za odpoved vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, najvhodnejšie je vyčkať na prvý deň menštruácie. Keďže však nepoznám všetky okolnosti ani informácie ohľadom menštruačného cyklu, neviem sa objektívne vyjadriť. Ak sa menštruácia nedostaví do 12-14 dní, navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • antikoncepcia

    , Autor:

    Dobrý deň,

    mám veľmi nepravidelnú a bolestivú menštruáciu, a často sa mi tvoria cysty na vaječníkoch. Moja gynekologička mi predpísala antikoncepciu, ale mám obavy, či to moje problémy vyrieši natrvalo (aj po vysadení antikoncepcie - či to nebude iba dočasné “zakrytie”problému) a či mi to po vysadení nespôsobí veľké problémy (akné, problém otehotnieť...) Antikoncepciu som ešte nezačala užívať. V najbližších dňoch, s príchodom menštruácie, by som mala začať, ale trápia ma tieto obavy.

    Ďakujem veľmi pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, jednoznačne Vám nedá nikto odpoveď, či po vysadení sa stav nevráti, ale teraz by som nad tým neuvažoval. Antikoncepcia zvykne v takýchto prípadoch pomôcť. Myslím si, že sa nemusíte obávať. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • Antikoncepcia a pleť

    , Autor:

    Dobrý večer, uzivam antikoncepciu Axia daily, ale stale mam akne po tvári. Nemalo by sa to upraviť ked uzivam antikoncepciu? A ked uzivam antikoncepciu 2hy mesiac, upravi sa mi aj cyklus? Lebo zatial ho mam dost rozhádzany. Ak ano, kedy. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie všetky antikoncepčné prípravky slúžia zároveň aj na liečbu akné. V začiatkoch užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie môže byť cyklus ešte spojený s nepravidelným špinením. Pokračujte v pravidelnom užívaní. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.