Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
6,392 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • KRÚŽOK

    , Autor:

    Dobrý deň, začala som používať prvý krát antikoncepčný krúžok pričom som predtým žiadnu inú antikoncepciu neužívala. Včera 7.8. som dostala menštruáciu takže som si zaviedla krúžok, o tri týždne si ho vytiahnem a mala by mi prísť zase ďalšia menštruácia okolo 30.-31.8.? takže tento prvý krát budem bez menštruácie len niečo vyše dvoch týždňov?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálny antikoncepčný krúžok si po 3 týždňoch vytiahnete na jeden týžden, menštruácia by sa mala dostaviť do 2-3 dní. Po týždni bez krúžku si opäť zavediete nový vaginálny krúžok.

Podobné otázky

  • Fragmin

    , Autor:

    Dobry den prajem na kolko je sobota skoro rano tak neviem co mam robit .
    Uz treti den uzivam fragmin injekcie na riedenie krvy .
    Uzivam dlhodobo antikoncepcny kruzok nuvaring ktory si mam vybrat az v utorok a do troch sni dostanem menstruaciu.
    No problem je ten ze od vcera som zacala spinit je to zatial hnede ale mam pocit ze je toho via a akoby menstruacia sa blizi aj ked mam ten nuvaring aplikovany.
    Co to moze znamenat?
    Mam si ho nadalej nechat alebo vybrat?
    Dakujem pekne

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, neviem z akého dôvodu si picháte nízkomolekulárny heparín ani kto Vám ho predpísal a či sú všetci lekári oboznámení s tým, že užívate hormonálnu antikoncepciu, pretože užívanie hormonálnej antikoncepcie s nízkomolekulárnym heparínom je kontraindikované. Keďže nepoznám informácie, okolnosti ani príčinu užívania nízkomolekulárneho heparínu, odporúčam si NuvaRing vybrať čo najskôr a navštíviť jednak Vášho obvodného gynekológa, ale aj lekára, ktorý Vám nízkomolekulárny heparín predpísal.

  • antikoncepčný krúžok

    , Autor:

    Dobrý deň,

    nechala som si predpísať antikoncepčný krúžok. Doktora som sa pýtala, či za prvý deň menštruácie možno považovať špinenie? Povedal mi, že ano. Špinenie nastalo teraz v pondelok 15.7. kedy som zaviedla krúžok podľa návodu. Bolo to slabé špinenie presne tak ako to mávam normálne prvé dva dni. Teraz bolo špinenie 3 dni veľmi slabé. Normálne mávam 5-6 dní . Chcem sa spýtať, či krúžok može nejak ovplyvniť priebeh menštruácie? Bola som aj dosť v strese. Navyše teraz cítim v podbrušku niečo ako pred menštruáciou tak som z toho zmetená. Tehotenský test som si robila a bolo negatívny. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vaginálny krúžok sa zavádza prvý deň menštruačného krvácania, obsahuje dva hormóny, môže mať vplyv na intenzitu ako aj dĺžku menštruácie. Počas užívania vaginálnych antikoncepčných krúžkov sa môžu Vami popisované a podobné pocity vyskytnúť. Odsledujte si to. V prípade akýchkoľvek ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som skončiť s užívaním antikoncepcie. Užívam Nuvaring. Chcela by som sa spýtať, koľko dní pred vybratím krúžku Nuvaring môžem mať nechránený styk, keď ďalší krúžok si už nevložím. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nechránený pohlavný styk môžete mať počas doby vloženého NuvaRingu a posledný odporúčam 2-3 dni pred plánovaným vybratím NuvaRingu. Používanie NuvaRingu môžete ukončiť kedykoľvek chcete. Ak prestanete používať NuvaRing, pretože chcete otehotnieť, musíte pred pokusom otehotnieť počkať na prvú menštruáciu. Toto vám pomôže vypočítať si termín pôrodu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Nuvaring

    , Autor:

    Dobrý deň,
    Užívam antikoncepciu nuvaring už asi rok, A vždy ju používam podľa predpisu po 21 dňoch vytiahnem krúžok a nasleduje obdobie 7dni oddychu kedy mi vždy príde Menštruácia na 4. deň bez antikoncepcie no teraz sa mi stalo že menštruácie mi prišla hneď po dvoch dňoch po vytiahnutí antikoncepcie. Aká môže byť príčina predčasnej menštruácie ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môžete byť v kľude, krvácanie po vytiahnutí Nuvaringu môže nastať aj na druhý deň po odstránení Nuvaringu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Nuvaring

    , Autor: Caroline

    Dobrý deň. Používam krúžok Nuvaring. Vo štvrtok 6.6. som si ho mala dat. No zabudla som. Prosím Vás kedy si ho mám teraz vložit ? Ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak ste si zabudli zaviesť nový krúžok po období bez krúžku, zaveďte si nový krúžok hneď, ako si spomeniete, aj dnes.