Dobrý deň
Chcela by som sa opýtať.Máme 20 mesačného syna.Doma je veľmi živý a neposedný, stále musíme niečo robiť.Veľmi rád a veľa číta s nami knihy, kreslí, snaží sa veľa rozprávať. Rád chodí aj von, ale akonáhle sa priblíži k nemu iné dieťa alebo dospelý, hneď sa pýta na ruky a niekedy sa rozplače.Snažíme sa s ním chodiť čo najviac medzi deti ale nič nepomáha.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je to prirodzená fáza, obdobie. Dieťa cíti dôveru k vám, no k cudzím nie. To by mali cudzí rešpektovať. A vy tiež. Postupne sa situácia s najväčšou pravdepodobnosťou bude meniť a váš syn sa začne oťukávať aj s cudzími ľuďmi.
Podobné otázky
• strach z ludi u 10 mesacneho dietata
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry vecer.Mam 10 mesacnu dcerku,ktora ma strasny strach z ludi.Napriklad,ked s nou pridem k znamej na navstevu tak sa jej nikto nemoze ani dotknut,dokonca niekedy ani pozriet,starsne zacne plakat a to uz vobec nehovorim o tom ak ju niekto vezme na ruky.Viem,ze ja na mna velmi naviazana.Nemzem sa od nej vzdialit ani na krok a nechce byt ani s manzelom.Viem,ze v jej veku je to normalne,je este velmi malicka.Deti ma inak strasne rada.Problem je u nas hlavne ten,ze byvame v zahranici.Nemame na blizku nikoho z rodiny kto by nas prisiel navstivit.V poslednom case som zacala castejsie s nou chodit k znamym.Chcem sa opytat akoby som jej mohla pomoct prekonat to,aby nemala strach?Za odpoved dakujem.S pozdravom
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Myslím, že najväčšia pomoc pre vašu dcéru je to, ak požiadate ostatných ľudí, aby ju nebrali na ruky, nedotýkali sa jej a nehovorili na ňu, kým ona nenadviaže nejaký kontakt s nimi. Vo vašom náručí sa má dobre, aj keď sú naokolo podnety či ľudia, ktoré ju rušia, ktorých sa bojí.
Samozrejme, že s otcom by mala prichádzať do kontaktu, mali by s pestovať svoj vzťah, hoci asi tiež k tomu bude potrebovať vás - aspoň na začiatku, kým sa s otcom trošku zblíži, buďte s nimi pár minút, kým sa na seba nakontaktujú. Trpezlivosť, postupné predlžovanie spoločného času a rešpekt k jej strachu vám budú pomáhať sa orientovať.