Dobrý deň, pani doktorka, viem že na podobnú otázku tu už bolo mnohokrát odpovedané, ale dočítala som sa, že nočné buenie by do roka malo prestať. Dcérka už mala rok a od 8 mesiaca sa často v noci budí, posledné 2 týždne aj každú hodinu. Papá už iba raz, ale budí sa s plačom, stačí jej dať dudlík a spí ďalej. Je to vporiadku alebo už nie v tomto veku? Ďakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Dieťa nie je stroj a tak nemôžeme očakávať, že presne vtedy a vtedy sa stane to a to. Spánkový režim a kvalita spánku sa u detí v tomto veku stále ešte "vyvíjajú" a menia a u niektorých detí sú už pomerne ustálené, u iných ešte nie. Je veľa faktorov, ktoré to ovplyvňujú. No zvyčajne je dôležité, aby dieťa dostalo to, čo potrebuje, teda pocit bezpečia.
Verím, že je to náročné, ak sa budí každú hodinu. Vtedy je vhodné napríklad striedať sa v nočnej starostlivosti o dieťa, aby ste aj vy mala šancu si oddýchnuť a načerpať nové sily.
Niekedy je tiež vhodné zaoberať sa aj vonkajšími podmienkami, v akých dieťa spí - či miestnosť je dobre vetraná, či dieťaťu nie je horúco alebo zima, či nemá iné ťažkosti - nádchu, ekzém..., ktoré by ho budili.