dobrý večer.Maám takmer dvojročného syna,ktorý sa tak 3x zo 6 nocí budí pravidelne okolo 3 hodiny v noci na 2-3hodiny.Potom zaspí.Chodí spať večer okolo 21-21.30 a vstáva ráno okolo 6.30-7.30.Cez deň spí tak 1,5- 2 hodinky,zvyčajne od 13 HOD.Má poruchu spánku?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nie je to úplne štandardné, no isté výkyvy v spánkovom režime sa u detí zhruba do troch rokov vyskytujú pomerne často. Ak sa zobudí, ale je spokojný, nie je rozrušený, ťažko utíšiteľný, brala by som to skôr ako výkyv, ktorý by sa mal časom upraviť.
Dieťa by však malo dostávať málo signálov, len nejakú základnú opateru, aby neprechladlo. Ak by ste vstali k nemu aj vy a hrali sa s ním a podobne, mohlo by to podporiť výskyt týchto výkyvov.