Dobrý deň.Chcela by som Vás poprosiť o radu. Máme 3 ročnú dcéru a 10 mesačného syna. Dcérka zaspávala od narodenie v postielke a nemali sme s ňou žiadne problémy. Synček, ale inak ako na rukách a prisatý /keďže ešte kojím/ nezaspí. Je to dosť únavné, lebo aj tak sa dcérke venujem omnoho menej a ešte, keď mi malý spí na rukách je to horšie. Nemám pri sebe nijakých starých rodičov, ktorý by sa venovali za ten čas malej . Totiž, keď uspatého synčeka položím do postieľky tak sa do 10-15 minút vždy zobudí. Keď si ho ale nechám na rukách tak spokojne spí aj 1,5hod. Dúfam, že mi niečo poradíte, lebo som už skutočne zúfalá.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Neviem, či to je uspokojivé riešenie, ale pokúste sa využiť tzv. klokanku, ak syn inak nevydrží spať dlhšie, prípadne na denný spánok skúste využiť autosedačku, ktorá je určená pre najmenšie deti a dá sa polohovať. Niektorým deťom takéto spanie počas dňa vyhovuje lepšie ako spánok v postieľke a pospia si tak dlhšie.
Prípadne vždy vtedy, keď je to možné, využite prítomnosť manžela/partnera a vy sa vtedy zabavte s dcérou alebo si oddýchnite či urobte niečo pre seba.
Pokúste sa tiež synovi ponúkať cumeľ namiesto prsníka, ak nie je smädný, no potrebuje cítiť niečo v puse.