Dobry vecer,chcela by som sa opytat ohladom mojho 2,5 rocneho syna,ktory ma postielku v nasej izbe.Okrem neho mam este 5 mesacneho synceka.Rada by som co najlepsie reagovala ked pri vecernom zaspavani robi sceny.Ked je poriadne unaveny a nespi poobede tak zaspi bez problemov za 10 minut niekedy aj skor.Ja som ho uy aj prestavala davat spat poobede.Lenze som dost vycerpana pretoze Matej(starsi)je stale v pohybe okrem toho ma potrebuje babo.A okolo 16:00 byva vacsinou nervozny a podrazdeny ,vycina a ked neni podla neho trucuje.Tak ho davam poobede do postielky s tym ze si moze pozerat knizku alebo hrat s autickami.Ked zaspi tak to potom taha do 17:00.Potom vecer tazko zaspava.Dnes napriklad sme sa s nim s manzelom pekne rozlucili dali pusu na dobru noc ,pomodlili,zakryla som ho a odisla z izby.No najprv si vymyslel ze chce pit potom nechcel vankus,potm zase nieco ine a chcel aby som tam ostala.Palace a vykrikujre aby som prisla.nemozem predca do nekonecna chodit za nim .Zaspal tak ze som nanho nakricala a povedala ze uz dost idem sa sprchovat.Ked som vysla z kupelky tak uz spal.
Nechcem nanho kricat a urobit chybu pri jeho vyvine.Ako by som mala postupovat aby nemanipuloval s nami a aby sme neboli taki vycerpani.Akoby zacarovani kruh nas dost vystavoval.Neviem ci mi dotatocne rozumiet ale budem povdacna za kazdu radu.vdaka.
Aj koli tomu 5 mesac.synovi aby ho nerusil chcela by som prist na nejaky lepsi sposob.Dakujem za skoru odpoved.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Niektoré deti potrebujú mať pri zaspávaní rodiča pri sebe, niekedy stačí chvíľka, niekedy až kým nezaspí. Možno je to prípad aj vášho syna, ktorý vás potrebuje vidieť, cítiť, prípadne počuť.
Niekedy zase deti majú také obdobie, že akonáhle ich dáme do postele, o chvíľu sú vonku z postele, lebo potrebujú piť, cikať, kakať, jesť, je im teplo, zima, smutno, nevedia sa uložiť... skrátka milión dôvodov, prečo nezostať v posteli sám a ako prilákať mamu alebo tata ešte na malú chvíľku k sebe. Nie je to nič nezvyčajné a dieťa sa len domáha ešte trošky vašej pozornosti. A čím viac bojujeme a pozornosť nevenujeme, lebo už sme unavení, máme iné plány na večer a podobne, tým viac ťažkostí zvyčajne vznikne. Skúste si k nemu na chvíľku sadnúť, len tak ho držte za ruku alebo pritúľte - aj vy si pri tom skúste trošku vydýchnuť a uvoľniť unavené svaly. Možno sa tak nechá skôr učičíkať.