zrelosť
, Autor: Registrovaný používateľDobrý deň, mám 3 a pol ročnú dcéru, ktorá je v škôlke úplne iná ako doma. Doma je to šikovné dieťa, ktoré krásne rozpráva, od dvoch rokov vie povedať r. Má možno bohatšiu slovnú zásobu ako ja. Sama sa učí poznávať písmenká, najnovšie ma núti, aby som ju učila ich aj písať. Ak máme návštevu, nie je hanblivá ale normálne komunikuje a aj sa predvádza. Chce byť jednoducho chválená. Ale akonáhle je v škôlke, len pozoruje deti, veľmi sa do hry nezapája, rozpráva ako ostatné deti..šušle a hovorí "v" namiesto "r". Deti sa s ňou veľmi nechcú hrať. Predpokladám, že kvôli tomu rozpráva ako oni. Učiteľky si o nej myslia, že je to zakríknuté a tichučké dievčatko. Dokonca ju občas aj vynechajú z nejakých aktivít, ako je napríklad maľovanie farbami alebo lepenie nejakých obrázkov. Doma to robíme bežne. Ja chápem, že nevedia, čo v nej je, keď sa sama neprejaví, ale bojím sa, aby sa viac neuzatvorila do seba, alebo aby sa nejako nezanedbala.Alebo mám na to upozorniť učiteľky, alebo to nechať na nich? Nechcem tu pôsobiť ako matka, ktorá si myslí, že má nadané dieťa..aj keď si myslím, že je šikovná a pri správnom prístupe, by mohla vedieť viac. Dá sa zistiť inteligencia u tak malého dieťaťa? Môžem s ňou ísť k detskej psychologičke? Alebo je to ešte skoro...