Prijemny den prajem
Mam jednoduchu otazku. Co vsetko by malo vediet 2.5 rocne dieta. Viem, ze porovnavanie deti v takomto veku je nezmyselne. Kde by som si pripadne na internete mohla vyhladat nejake normy na urcovanie zrelosti takehoto dietata. Poznam dievcatko,ktore ma tiez 2.5 roka a vie vymenovat dni v tyzdni, mesiace v roku, vie povedat cim bude ked vyrastie, pozna basnicky.... Oproti nej sa mi moja zda ako "postihnuta - poriadne pozadu". MOja vsetkemu rozumie ale rozprava strasne destky. Ked nieco chce povie si v tretej osobe. Napr. Nika chce pit. Nika chce babu. a pod. Viete mi poradit?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Na webe skúste hľadať cez vyhľadávač, keď si zadáte psychomotorický vývin dieťaťa. Nájdete rôzne stránky, ktoré vám pomôžu sa zorientovať.
Vo všeobecnosti sa dá povedať, že dieťa v tomto veku sa môže zdať "detskejšie" oproti niektorým rovesníkom, no neznamená to, že ono je "zaostalé", skôr to, že to "šikovnejšie" dieťa je aktuálne o niečo popredu. Deti sa ale nevyvíjajú rovnomerne a aj malé oneskorenie alebo urýchlenie ešte nevypovedá nič o tom, aké bude dieťa neskôr.
Ak v porovnaní s väčšinou detí vo veku vašej dcéry by vaša dcérka "obstála", je všetko v poriadku a netreba sa trápiť (hoci niekedy ako rodičia závidíme iným rodičom, ak sú ich deti šikovnejšie alebo "lepšie" v niečom, ako tie naše - je to prirodzené, že chceme mať to naj dieťa na svete).