dobrý den. moj 5 ročný syn pri rozprávaní niekedy rozdeluje slová,mám pocit, že to súvisí s nesprávnym dychom pri dlhších vetách. može z toho "vyrásť",alebo ide o nejakú formu neplynulosti ktorú treba riešiť.Dakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Skúste sa mu viac venovať, keď sa s vami rozpráva - pozerať sa na neho, zastaviť sa v práci, v tom, čo práve robíte, kým nepovie, čo má na srdci, prípadne si k nemu čupnite a chyťte jeho dlane jemne do svojich. Možno si naozal len nevie "vyrátať", koľko dychu potrebuje na takú dlhú vetu a potrebuje len nazbierať nejakú skúsenosti. A možno sú len jeho myšlienky oveľa rýchlejšie ako jeho ústa a dýchanie...
Ak by tento problém pretrvával aj napriek tomu, poraďte sa s logopedičkou, či je treba niečo robiť.