Rozprávanie - šušlanie
, Autor: Registrovaný používateľ
Obraciam sa na Vás s prosbou o radu. Mám takmer štvorročné dievčatko (2.1. bude mať 4)
ktoré má síce veľmi dobrú slovnú zásobu, ale dosť zle vyslovuje. Robia jej probémy slovíčka, v ktorých sa nachádza s ( dáva jazyk medzi zuby) ž, š, c, č. Písmenko r vie vysloviť - tuším od nejakých ôsmich mesiacov, ale v slove ho použije len v tedy, keď sa naň sústredí, najlepšie na začiatku slova (ruka, ryba, rak...)
Veľmi ma to mrzí, začala rozprávať dosť skoro, no bohužiaľ, niekedy je jej ťažko rozumieť. Akoby sa strašne náhlila, akoby si v hlave, to čo povie, všetko premyslela, ale už nedáva pozor, ako to povie.
Keď ju na to upozorňujem, hnevá sa, pritláča mi ruky k ústam, alebo začne šepkať. Ja viem, že jej tým leziem na nervy, ale...
Snažím sa s ňou cvičiť slovíčka tak 2x denne, také úplne jednoduché cvičenia slov, v ktorých sa nachádza s - sova, š - šašo, tdpaslík atď, väčšinou je to však určitý druh vydierania - napr. keď sa chce dívať na rozprávku, ale jednoducho nemá v sebe nejaký druh ctižiadostivosti, radosť z učenia.
Je to naše prvé a zároveň jediné dieťa, má obrovskú fantáziu a používa slová, ktoré sa v bežnej "dospeláckej" reči moc nepužívajú, napr : okrem toho, napriek tomu, kardinálna otázka, katedrála, včela medonosná ....
Prosím Vás o radu, ako ju mám správne motivovať, či existujú nejaké slovné hry na zlepšenie komunikácie, či už je čas na návševu detského legopéda.
Veľmi pekne ďakujem za Vašu odpoveď.
M.