Zdravým mám 18 mesačného syna a vôbec ako keby nebol samostatný boji sa chodiť a sám si niečo zobrať všade má ťahá zo sebou stále chce podávať poháre neustále sme v kuchyni príde zatiahne má tam a chce pohár alebo ukáže na niaku hračku na zemi a boji sa ju zobrať až kým mu nepoviem aby si ju zobral ďalej nevie ešte stále si dať lyžicou do pusy vonku sa boji chodiť sám bez ruky úplne vie napodobňovať zvuky zvieratko ktoré pozná havko,macicka,koník.atd.od malicka bol samostatnejší ale po očkovaní sa troška zmenil boji sa chodiť sám a všade má ťahá to má.trosku znepokojuje ste jedna vec nikdy nehovoril papa naučil sa hovoriť ahoj keď mal rok a od vtedy hovorí ahoj na.meno reaguje takmer vždy absolútne nemá.zaujem o hračky stále chce byť len v kuchyni neviem ako mám postupovať do kedy bude tak nesamostatny

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Váš syn je vo veku, kedy prichádza obdobie vzdoru. Je to individuálny proces, v ktorom sa dieťa mení, a zmeny cítia a vidia aj rodičia. Častokrát sa môže zdať, že veci, ktoré už poznalo, vedelo, na nejaký čas akoby neexistovali. Nestrácajte trpezlivosť, dieťa si môže len "testovať" bezpečné prostredie. Skúste mu dať to, čo potrebuje. Skúste neporovnávať, buďte mu k dispozícii, podporujte v tom, čo bude chcieť skúmať, skúšať. Robte veci spolu, postupne sa bude chcieť "rozbehnúť" a skúmať sám.
Prajem veľa trpezlivosti a lásky.
Alena Hrčková