Dobry den, naša dcera uz od malicka strasne plakavala. Ked mala 3 tyzdne ostala uplne fialova( zašla sa) . Netusila som ze nieco take sa moze stat. Ostali sme v nemocnici na pozorovani, diagnoza znela hystericky plac. Poucili nas co mame robit ak by sa to opakovalo. Dnes ma uz 14 mesiacov a mam pocit ze tieto stavy sa opakuju castejsie, ked nieco chce a nedostane, spusti rev, niekedy normalny niekedy hystericky...ked sa buchne napriklad, trva jej kym sa nadychne, ak to neurobi hned jej fukame do tvare a nadychne sa. Chcem sa opytat, ci to niekedy prejde, vyrastie s toho? Pripadne co mame robit aby sa nezachadzala?

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
píšete, že ste boli s dcérkou hospitalizované. Pokiaľ sa vylúčili funkčné ochorenia, môže sa jednať o reakcie na prežívanie v rodine. Nemusí sa nevyhnutne jednať o konflikty medzi rodičmi. Správanie dieťaťa môže odrážať akúkoľvek nerovnováhu, napätie v rodine z dôvodu choroby, straty, neistoty prežívanej v rodine aj keď sa dospelí snažia a myslia si, že sa k dieťaťu nijakým spôsobom uvedené možné napätie nemusí vedome dostať. Dieťa vníma všetko, čo sa v jeho okolí deje od jeho počatia. Ak sa situácia neupokojuje, vyhľadajte pomoc psychológa/psychoterapeuta. Veľa zdravých vzťahov prajem,
Alena Hrčková