Dobrý deň,
Mám 11 mesačnú dcérku a posledne 2 mesiace sa nám púči. Najskôr to začalo len občas ale posledne dni je to častejšie a častejšie. Robí to aj na zemi,aj v sedačke a občas v kočíku. Sedí na ritke ručičky spojí ako na modlenie a začne sa chýbať z ľavá do práva- iba spodnou časťou- popri tom ručičky tlači dlaňami k sebe a celá stuhne. Nedá sa ani zabaviť ani odreagovať. Pomôže iba keď ju zoberiem na ruky. Skúšala som ju nechať naholo bez plienky chvíľku to nerobila ale potom aj tak začala. Ďakujem za pomoc

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Je ťažké takto sprostredkovane reagovať na špecifické prejavy dieťaťa. Je dobré sa poradiť aj s pediatrom. Podľa popisu môže ísť o prejav úzkosti, o reguláciu napätia. Dieťa nevie iným spôsobom ventilovať alebo ukazovať čo sa v ňom deje. Je dôležité všímať si, v akej atmosfére alebo po akej situácii sa uvedené správanie vyskytuje. Zoberte správanie ako signál, nie ako problém. Môže nám to povedať veľa o tom, čo máme zmeniť. Či je niečo napäté, veľmi často sú to nevyjadrené mamine starosti, strach...Dieťa ho cíti všetkými zmyslami. V každom prípade robíte výborne, keď beriete dieťa do náručia. Potrebuje byť upokojené. A ako ináč, ako v náručí dospelej milovanej osoby. Prajem veľa lásky,
Alena Hrčková