Dobrý den potrebovala by som poradiť ako na syna. Momentálne sa ho snazime odplienkovat( ma 2,5roka), avšak nechce cikat inde ako doma na záchode. Takže všade inde moc zadrziava.
Taktiež mame problém s tým, že si nenechá chytit pipika, takže u nas stahovanie predkozky ani cikanie vonku je úplne nemožné.
Nechce si ho chytit ani sám.
Vedeli by ste mi prosím poradiť ako tento blok u neho mozeme odstrániť?
Budem Vam veľmi vďačná za odpovede
Lenka

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobý deň Lenka. Zdá sa mi, že mám málo informácií na to, aby som vedela povedať ako odstrániť blok z toho, že syn nechce aby sa mu niekto dotýkal pipíka. Z praktického hľadiska mi napadá, že môže zatiaľ cikať aj do nočníka po sediačky a ten sa dá nosiť aj inde a nemusíte byť fixovaný len na domáce wc. Avšak určite je potrebné riešiť aj hygienu a vedenie dieťaťa k tomu, aby si sťahoval predkožku a umýval sa. Možno s tým postupne začínajte pri kúpaní („umyješ si pipíka ty alebo to urobím ja?“). Tak ako niektoré deti nemajú radi umývanie vlasov/ zubov a pod. a aj tak im rodičia vlasy/ zuby umývajú, tak aj vy môžete akceptovať to, že je Vášmu synovi nepríjemné umývanie pipíka, ale aj tak to budete robiť. Kúpanie môžete urobiť pre syna zábavnou spoločnou aktivitou a nakoniec ho informujete, že sa ide umyť pipík. Myslím, že pozorovaním svojho syna dospejete k nápadu ako to urobiť čo najvhodnejšie.
Marta Lazíková Merešová