Dobrý deň, ja pisem ohladom mojej dcery. Ma 5 mesiacov a medzi viacerimi ludmi a v novom prostredi je ustrachana a place. A ked sme doma uz je v poriadku. Neviem co mam robit v lete sa chystame do zahranicia bude mat 8 mesiacov a bojim sa ako bude reagovat. Prosim Vas o radu. Dakujem pekne :)

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, vývin dieťaťa v tomto veku ide takým rýchlym tempom, že je zbytočné sa obávať, čo bude o tri mesiace. Vaše bábätko zrejme objavuje, kto sú „jeho“ a kto cudzí ľudia, a inštinktívne správne reaguje strachom- plačom na tých neznámych. Keď si overí, že je v bezpečí, môže s tým po pár týždňoch prestať. Netreba ju zbytočne vystavovať podnetom, rešpektujte jej možnosti zvládať (učiť sa), každé dieťa je iné. To je také stručné, na vývin dieťaťa je množstvo kníh, článkov...aj tu na portáli.
PhDr. Elena Tomková