Dobrý deň máme 22 mesačného syna všetko je celkom v poriadku občas sa síce bije s jeho rovesníkmi keď nechce niekomu požičať hračku alebo čosi to ešte celkom chápeme horšie zvládanie to že hryzie či už manžela, mňa alebo babky proste niekedy z ničoho nič nás hryzie ako.keby to bral ako zábavu neviem ako ho to.odnaucit krikom bitkou ani vysvetľovaním sa nič zatiaľ nevyriešilo ale začína to byť už dosť otravné robil to aj keď bol bábätko. Potom ako keby to prestalo a teraz znova už to robí hádam aj 2 mesiace najprv sme mysleli že sú to zuby ale tie už vyšli a stále to pokračuje prosím o pomoc

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
hryzenie je súčasťou vývinu, niektoré deti hryzú viac, niektoré menej. Sčasti tým
pravdepodobne skúšajú svoju silu, môžu spoznávať svet pomocou úst (je to prepojené s
jemnou motorikou), môžu zažívať, že ich správanie má vplyv na okolie a mnoho iného...
Úlohou je ich naučiť, že hryzenie nie je sociálne žiadúce správanie. Samozrejme to trvá
isté obdobie, kým sa to naučia. A to môžeme pociťovať ako otravné, byť zneistení, že nič
nefunguje, lebo čakáme, že to hneď pochopia. Navrhovala by som nekritizovať dieťa, že
má takúto potrebu. Pravdepodobne prvá reakcia keď Vás syn pohryzie, je, že Vás to
zabolí. To môžete povedať (Au, to ma zabolelo.) Potom by som mu povedala pravidlo:
do ľudí sa nehryzie. Ako posledný krok by som navrhla dať mu možnosť hrýzť do
niečoho, do čoho môže (napr. loptička, látka....). V obdobiach, kedy je hryzenie
výraznejšie môžete napr. zaradiť aj hry na kúsanie (skúšanie hrýzť do rôznych
materiálov, rôzne teploty, rôzne povrchy...). Mohli by ste to nazvať napr. hru na tigra a
spolu s dieťatom kúsať do vecí na to určených.
Mgr. Marta Lazíková Merešová