Dobrý deň, u dcéry 11 rokov sme si všimli, že chodí často cikať. Urologické vyšetrenie bolo v poriadku a lekár nám povedal, že to vyzerá na psychický problém. Keď odchádzame z domu, ide na toaletu. Vyjdeme von (2 poschodia) a už ide cikať vonku znovu (cca po 2 min.) Keď sme doma, chodí primerane. V noci sa zobudí na cikanie len sem-tam. Ako ju "presviedčať", že nemusí ísť tak často na wc. Neviem, ako jej to vyhovoriť. Zatiaľ fungujeme tak, že jej to cikanie dovolím, aby nebola v strese, ale už to vidím ako problém. Aj to trvá už min. pol roka. Ďakujem.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, vyzerá to na stresovú reakciu na niečo – a to jej nevyhovoríte. Treba zistiť, čo dcéru stresuje- čo nevie zvládnuť, s čím sa trápi, .. Keď sa raz stresová reakcia spustí, nevieme ju vôľou zastaviť- a u dcéry je jej súčasťou nutkavé močenie. Takže treba zmeniť to, aby stresová situácia nenastala- to znamená nájsť spúšťač. Približne v tomto veku – predpuberte sa u detí- hlavne dievčat, začínajú objavovať pocity hanby z prebiehajúcich zmien. Vám to nemusí pripadať dôležité, čo ona pokladá za neprekonateľné – detail jej výzoru napr. To iba na inšpiráciu, môže to byť naozaj všeličo -každý sme iný, rozdielne vnímame svet, máme rozdielne skúsenosti a danosti; a tie rozdiely treba rešpektovať.
Ak by ste to nezvládli sami, navštívte odborníka.
PhDr. Elena Tomková