Dobrý deň, mám 4-ročného synčeka už. Budí sa mi často krát večer zo spánku, plače a trasie sa, keď sa ho spýtam čo sa deje alebo že či ho niečo nebolí tak mi nato odpovie že nevie. Trvá to približne 5-7 min kým zase zaspí a ho u kľudným. Trápi mi ma to a mám aj strach. Mala by som ho zobrať k lekárovi?

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, nepíšete ako dlho sa to už deje, a či sa niečo v jeho okolí nezmenilo – nový človek, situácia, nejaké zmeny u vás doma, v škôlke? Ani 4- ročné dieťa nemusí vedieť pomenovať, čo ho trápi- hlavne keď je to niečo nové, s čím sa ešte nestretlo. Zlé sny môžu byť reakcia na veci zo dňa, ktoré sa nestihli spracovať – rodič teda buď o nich nevie, alebo ich nepokladá za také závažné, prípadne ich nevie tak pomôcť dieťaťu spracovať. Môžete sa napríklad v škôlke spýtať, či sa tam niečo nezmenilo alebo neodohralo, či nepočul niečo znepokojujúce a pod. Samozrejme pre istotu môžete ísť aj k lekárovi vylúčiť somatickú príčinu.
PhDr. Elena Tomková