Prosim o radu, porodila som nedavno druhýkrát, vybrala som si sekciu. Dovod bolo závažné poranenie hrádze pri prvom pôrode pred 13rokmi. Pripisujem to zle vedenemu porodu, pouzivanie zakazanych praktik, ako tlačenie na brucho. Dieta malo nad 4kg. Rekonvalescencia trvala dlhých sedem mesiacov. Doteraz mam problémy ovladat svaly konečníka, hoci viem pomerne dobre fungovať a žiť bežný život. Prvy pôrod viedla neskusena mladá lekarka a jej pripisujem vinu. Odvtedy myslím na ňu kazdy den a prajem len to najhoršie. Zároveň sa hnevam na seba, ze som si porodnika nedohodla a sla na blint. Tiez ze som dovolila, aby ma vmanipulovali do zlej polohy (na chrbte) a aby mi tlacili na brucho. Všetky tieto pocity doteraz vnimam akoby to bolo včera. Dlho to driemalo, ale vplyvom druheho tehotenstva akoby ozilo. Chcela som druhy porod v rezii ocistenia od toho prvého, ale nedokázala som to a išla na istotu sekciou, aj vplyvom moznosti recidivivy poranenia a tym fatálneho dopadu na funkciu zvieraca a v konečnom dôsledku aj na kvalite bezneho života. Nemyslim, ze tieto pocity su ok, co s tym?

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Píšete o pocitoch hnevu na lekárku počas prvého pôrodu. Rozumiem Vášmu rozpoloženiu. Nikomu však nepomáha, aby ste sa v tomto prežívaní držali naďalej. Je dobré sa sústrediť na aktuálny život, na ten poklad, ktorý ste nakoniec predsa priviedli na svet. Je síce ťažké, ale nevyhnutné na zdravý život Vás aj Vašich detí - odpustiť a ísť ďalej. Ak sa Vám to nedarí, keď ste v týchto pocitoch stále zaseknutá, alebo sa spomienkou na pôrod spúšťa celý balík bolesti, môže sa jednať o traumu z pôrodu, ktorú nemôžete vedieť spracovať bez odbornej pomoci, je dobré vyhľadať psychoterapeuta.
Mgr. Alena Hrčková