Dobry den , mam 3 rocneho syna ktory mi v noci place dokonca sa niekedy pridruzi aj hnev nechce sa mnohokrát utisit je to dost tazke ho upokojit. Nieje to kazdu noc ale obcas su to aj 3 noci po sebe. Neviem co mam spravit a ako postupovat. Dakujem za kazdu radu

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň. Pokiaľ sa v živote Vášho syna neudiala nijaká významná emočne ladená udalosť, myslím, že nočné plače môžeme považovať za súčasť zrenia nervového systému. Vyvážený program počas dňa a poskytnutie upokojenia pred uspávaním je to, čo stačí. Neviem ako to máte v rodine nastavené, pre niekoho je v poriadku, keď deti spia s rodičmi, pre niekoho nie. Môžete sa zamyslieť čo by bolo vo vašej situácii fajn pre Vás. Prípadne odsledovať, či niečo synovi vyhovuje viac. Na uspanie, dieťa potrebuje cítiť pokoj a bezpečie, môžete mu poskytnúť nejaký rituál, najlepšie taký, ktorý je príjemný aj pre Vás. Skúste si možno odsledovať, kedy sa nočné plače vyskytujú menej, kedy viac a podľa toho, v prípade možností, upraviť program. Ak by sa Vám zdalo, že sa situácia na dlhšie obdobie zhoršila, môžete kontaktovať detského psychológa, prípadne sa poradiť s detským neurológom.
Mgr. Marta Lazíková Merešová