Dobrý deň
Prosím Vás o radu. Synovi (4roky) v škôlke už dva krát čítali a pozerali video o Bátoričke. Syn sa začal báť, že ho Bátorička zabije, keď ide sám do izby. Začal nám rozprávať ako ho ona dopichá a on stečie z krvi. Samozrejme, že mu to vysvetľujeme a snažíme sa aby to ako tak pochopil. Ale stále má nové a nové informácie zo škôlky od učiteľky (železná panna, kúpanie sa v krvi a pod.) Názorne nám ukazuje ako ona do nich bila. Doma k takýmto informáciám nemá vôbec prístup. Snažila som sa to vysvetliť učiteľke, že to nie je vhodné, že sa bojí. Ale podľa nich na tom nič nevhodné nie je. Obrátila som sa i na riaditeľku a ona sa ich i zastala, že sú profesionálky. Prosím Vás poraďte mi ako im to mám ešte vysvetliť, že takéto krvavé povesti nie sú vhodné pre 3-4 ročné deti? A ako mám pracovať so synom aby sa nebál? Obávam sa, že sa to bude stupňovať a bude ešte aj zo sna plakať. Ďakujem za radu. S pozdravom Z.B.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Verím, že vzhľadom na dátum, už máte situáciu vyriešenú. Po prázdninách máte syna v novej triede a obsah pedagogického vedenia tiež prešiel zmenami. Deti sa počas vývinu stretnú s rôznymi postupmi, vždy je najdôležitejší pokoj a bezpečie v rodine. Keď ste tým prístavom, kde sa môže dieťa podeliť so svojimi radosťami aj strachmi viete svoje dieťa zdravo sprevádzať. O veciach ste so zodpovedným personálom komunikovali, tiež sa odporúča komunikácia s ostatnými rodičmi, čo prispieva k objektívnemu pohľadu, a v prípade nezdravých postupov vedie aj k spoločnému riešeniu situácie. Či je pre dieťa niečo príliš Vám hovorí jeho správanie aj pri iných činnostiach, v hrách s kamarátmi, alebo inými predmetmi. Ak ste spozorovali problémy v správaní, v spánku, môžete sa poradiť o konkrétnych prejavoch s detským psychológom.
Alena Hrčková