Dobrý deň,
Mám 28rokov,od februára tohto roku riešim problém s otehotnením s lekárom,zistilo sa že mám nízky progesterón,hormonálny profil ok,ale potvrdila sa v máji inzulínova rezistencia na ktorú beriem lieky a aj zvýšené protilátky na štítnu žľazu,keď mi zistili inzulínovú rezistenciu tak tragédia,celý deň som potom už plakala,a dnes som bola u gynekológa na folikulometrii a mám 9mm ale žiadne pozitívne ani negatívne správy také neutrálne,ale zatiaľ to nie ono,jak to má byť,ja sa snažím byť silná aj som ale som už z toho zúfalá a bojím sa že to už so mnou nedopadne dobre,pracujem v nemocnici na smeny ako sestra,rada by som začala cvičiť ale som celkovo unavená po náročných službách ale od septembra sa chcem premôcť,lebo pre tehotenstvo som schopná urobiť čokoľvek čo môže pomôcť,mňa len to trápi že stále neviem na čom som,a stále sa na všetko čaká,ja viem mám byť trpezlivá ale už to cítim že potrebujem byť mamou,a duša chce ale telo žiaľ nie,chcem sa Vas spýtať ako mám na to zabudnúť a ako to neriešiť?lebo pre mňa je to ťažké na to nemyslieť,keď vidím vonku kočíky,tak to vo mne vzbudí pocit smútku,ďakujem veľmi pekne za odpoveď

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Je naozaj veľmi ťažké nemyslieť na niečo, po čom túžime. Nie ste iná, nie ste netrpezlivá, ani neschopná a náročná. Naopak, potrebujete priznať pocity, ktoré sa viažu k popísanému zdĺhavému procesu. Čo prežívate, keď neprichádza to, po čom túžite? Po nájdení pocitov nasleduje fáza, kedy nechávame pocity odznieť, vyplavovať. Všetko v zmysle „...som zdravá, keď pri smútku plačem, som rovnako zdravá, keď sa hnevám, som podráždená, a môj prejav je prudký, hlasný. Som takto zdravá...“ Ďalej proces pokračuje. „...nechcem si robiť zle. Nechcem otvárať ranu. Tá sa hojí tým, že som si pripustila svoje emócie aktuálneho nezdaru a nechávam ich plynúť. Tému na tento čas uzatváram tým, že si pripomínam, že si už nechcem spôsobovať bolesť. Nebudem tlačiť, merať, počítať...“ Píšete o veľkej únave. Je čas ošetriť samú seba. Téma sebalásky je veľmi široká, mnohí si ju zamieňajú s egoizmom, preto ju hneď v začiatku zavrhnú. Nejde o sebeckosť. V princípe ide o zdravý vzťah k sebe. Zisťovanie a hľadanie, čo v živote chcem robiť, keď niekde trpím, skúsim si predstavovať seba, svoje dávne sny, hry, nechať len tak "hrať sa s myšlienkami" kde a ako by to mohlo byť lepšie. Keď nájdete to, čo je Vaša cesta, odovzdávaná energia sa mení na novú energiu a chuť ďalej fungovať. Únava sa stráca, lebo proces a výsledky v práci, v osobnom živote nabíjajú. Z tejto chuti a radosti bytia sa cesta aj k bábätku vyvíja prirodzene.
Alena Hrčková