Dobry den, minuky rok som potratila. Veľmi ma to zasiahlo, tehotestvo bolo planovane a bábätko vytúžené. Veľmi ma to zasiahlo, z toho som mala probleny aj v noci/ skripala som zubami zo spanku. Podarilo sa nám znova otehotniet. Od zaciatku same problemy krvacania, hematomy, skracovanie krcka maternice. Ked som mala 7 rokov, som padla z kolobezky a mala som velke poranenie a roztrhnutie v posve. Po tomto uraze som musela postupit aj operaciu. Momentálne sme v 31tt. Po tychto všetkých udalostiach mam strach rodit spontánne. Strach z roztrhania opatovneho, strach ze sa bábätku nieco pri porode spontannom stane. Chcela by som sa spýtať, ci by vsetky tieto kritenria neboli indikacia na cisarsky rez. Pocula som, ze papier na cisarsky rez moze vystavit aj psycholog. Viem, ze to asi nie je štandardne. Stazim sa nahovarat, ze bude vsetko v poriadku, ale je to velmi narocne. Ludia v okoli mi moc nerozumejú, lebo si tym nepresli. Dakujem za vas nazor.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Je to naozaj veľmi ťažké ak rodičia prídu o dieťaťko, v našej praxi sa často stretávam so ženami, ktoré prišli o dieťa a potrebujú sa s tým vyrovnať. Taktiež píšete o starej traumatickej udalosti z detstva. Rozumiem na základe týchto okolností Vášmu strachu z prirodzeného pôrodu. Prirodzený pôrod je za normálnych okolností najvýhodnejšia alternatíva pôrodu pre matku i pre dieťa. Za istých okolností môže gynekológ zvážiť odporúčanie psychiatra, event. psychológa na vedenie pôrodu cisárskym rezom, ak sú na to pádne dôvody. Neviem, či ste po tom, čo ste stratili dieťatko navštevovali psychoterapeuta, ale myslím, že by bolo aktuálne vhodné, keby ste psychoterapeutickú pomoc kontaktovali, aby ste spoločne preskúmali, či sa s Vašim strachom dá pracovať, alebo je naozaj jediná cesta ako zvládnuť pôrod sekcia. Zároveň existujú spôsoby prevencie ako sa žena môže znížiť riziko nastrihnutia a poranenia hrádze ( masáže hrádze, aniball). Pevne verím, že sa už čoskoro budete tešiť zo zdravého dieťatka vo vašom náručí.
Dana Benčíková