Dobry den, 9.2. sa nam akutnym SC narodil syncek. Sme po jednom potrate, uz po nom som navstevovala psychologa, ten mi velmi pomohol identifikovat problem. Teraz vsak takmer 5 mesiacov po porode mavam zachvaty placu, cely den myslim len na to, ze co ak ma partner opusti, podvedie a podobne, neviem sa vobec uvolnit vo vztahu. Partner mi aj dost pomohol ale mam pocit ze cokolvek mi povie, nezabera, stale sa citim rovnako zle a trapim sa. Myslite ze je to poporodna depresia a ze mam uz navstivit psychiatra? Alebo len prechodny stav, ktory casom odoznie. Dakujem.

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň,
Neistoty po pôrode, ktoré sa týkajú vlastných kompetencií, vo vzťahu k dieťatku, alebo aj vo vzťahu k partnerovi bývajú prirodzené. Podľa toho, čo píšete vaše neistoty zrejme presahujú prirodzenú mieru a sú pre Vás mimoriadne zaťažujúce. Myslím, že by ste s takýmito pocitmi nemali zostávať sama. Určite skúste kontaktovať psychoterapeuta- psychológa, najlepšie toho, ktorý Vás už pozná, napríklad ten, s ktorým ste riešili stratu bábätka. Bude určite schopný odhadnúť, či Váš stav je na liečbu psychofarmakami (lieky od psychiatra), alebo je zvládnuteľný aj cestou psychoterapie.
Dana Benčíková