Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
18,513 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • Duphaston

    , Autor: Gery123

    Dobry den, na otehotnenie som zacala brat duphaston, od 16.dna cyklu 1 tabletu denne az do dnes - kedy mala prist ocakavana menstruacia. Nevedela som ze ho mam brat len 10 dni 2x denne.
    Dnes som menstruaciu nedostala, tehotensky test je negativny, duphaston som samozrejme hned vysadila. Mam teraz len cakat kym pride menstruacia a ak pride nechat to tak a o mesiac sa snazit dalej, alebo je mozne ze menstruacia nepride, aj ked by som nebola tehotna?ďakujem za odpoved

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    počkajte až príde menštruácia a začnite budúci týždeň znova tak ako Vám to odporučil lekár. menštruácia by sa mala dostaviť do 7 dní od vysadenia.

Podobné otázky

  • Nizky progesteron

    , Autor: Denna12

    Dobrý deň,

    mohli by ste mi prosim odporucit ako by som mala pokracovat dalej a ci je liecba vhodne nastavena?
    Momentalne som na zaciatku 9. Tyzdna. (Podla sona plod je o tyzden mensi, co vychadza aj podla posunutej neskorsej ovulacii). V 6. Tyzdni som mala progesteron 26. Brala som hned duphaston 2x1. Po tyzdni som mala 22. Lekar mi zvysil duphaston na 4x1 (ako pri prvom tehotenstve). O 5 dni neskor som dostala menstruacne krce, zacal oranzovocerveny vytok. Lekarka odporucila dat 4 tbl duphastonu naraz a pokracovat dalej kazdych 6 hodin 1 tbl. Do vecera vsetko ustupilo a bolo mi super (ziadne obcasne tahanie, tlaky, pichanie, mafukovanie, divne pocity) akokeby som ani tehotna nebola. Teraz som bola znova po tyzdni 8+0 na kontrole, kde bola potvrdena akcia srdca a plod narastol presne o tyzden ako mal. Progesterón som mala 25 a pri vysetreni krcok trochu maksi. Sem tam spinenie mam sem tam nie. Pri prvom tehotenstve som mala progesteron aspon 50.
    Da sa prosim este nieco urobit inak, napr vkladat utrogestan alebo vymenit duphaston za progesteron, pripadne nieco ine? A co sposubuje konkretne to spinenie?
    Za odpoveď vopred ďakujem.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    nikdy nepochopím, na čo niekto meria hladiny progesteronu v tehotnosti, väčší nezmysel som nevidel.
    Ak má plod nízke hladiny, tak to znamená, že je poškodený a potratí sa, môžete jesť aj kilá duphastonu.
    Berte Duphaston 2x1 tbl. a počkajte ako sa situácia vyvinie, toto nedáva zmysel, tieto megadávky.

  • hcg 2053 a na sone nie je skoro nič vidieť

    , Autor: SimiSimi

    Dobrý deň pán doktor, som na začiatku tehotenstva. Posledna MS bola 15.12. Včera som mala hcg 2053, minulý štvrtok 750. No lekar na sone takmer nič nevidí. Dnes videl asi 2 mm gestačný vačok. Beriem duphaston, fraxiparin 0.3 kvôli trombofilii a kyselinu listovú. Nemam žiadne bolesti ale posledné 2 dni mám špinenie, ako pri menzese. Povedali mi všetky diagnozy: možné mimomaternicove tehotenstvo, možný zamlknuty potrat, no je šanca aj na normalnu tehotnosť. Prosím Vás, čo si o tom myslíte Vy? Aký veľký by ten gestačný vačok mal byť, aby to bolo v poriadku? Je možné, že ho ešte nie je poriadne vidieť?

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    z jedného ultrazvukového vyšetrenia sa nedá nič presne určiť. Dôležitá je dynamika rastu gestačného váčku.
    Pri HCG nad 1500 by už mal byť gestačný váčok jasne vidieť, 2 mm sa zdá dosť málo a môže sa preto jednať o tzv. pseudogestčný váčok. Takže mimomaternicová gravidita nie je vylúčená. Je potrebné vyšetrenie ultrazvukom a odber HCG za 48 hodín, a podľa rastu sa uvidí .

  • Duphaston

    , Autor: Liliana222

    Dobrý deň,potrebujem vašu radu.Dnes som 22dc a 11dpo (ešte mám 5dni do termínu ms),mám pozitívne tehotenské testy,tak som nasadila duphaston 2x1 ktorú mi dal môj dr.ak budem mať pozitívny test hneď mám nasadiť,nakoľko v minulosti som mala 2potraty a 1uspešne tehotenstvo s duphastonom(10rokov dozadu) Lenže po užíti 1.tbl sa objavila silná migréna a po 2.tbl.tiez ma celú noc bolela hlava.(som migrenička)objavili sa aj pichanie na hrudi a v nohách,ale to len mierne.V lete som brala norethisteton a tam boli rovnaké príznaky ale oveľa miernejšie.Neviem či mám aj s tými príznakmi ďalej brať duphaston alebo po jednom dni užívania môžem vysadiť?nespustí mi to potrat vplyvom výkyvu hormónov?Môj lekár neordinuje 2tyzdne.Okrem toho mám trombofilne mutácie leiden a sy.lepivych doštičiek (vraj budem pichať injekcie), ale zatiaľ som sa neskontaktovala s hematologičkou.hashimotovu tyreotitidu,zatiaľ bez liečby.Ďakujem za radu

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    Duphaston môže spôsobovať bolesti hlavy migrenozneho typu kvôli zadržaniu vody v tele. Avšak podobné bolesti môže spôsobiť aj progesterón, ktorý sa v tehotnosti vylučuje prirodzene, prípadne bolesti súvisia s nízkym krvným tlakom, ktorý majú často tehotné.
    Existujú síce štúdie, ktoré dokazujú, že podávanie Duphastonu u žien s opakovanými potratmi riziko potratu znižuje, ale jedná sa skôr o podporný efekt, takže vysadenie by nemalo spôsobiť potrat. U vás je situácia zrejme komplikovanejšia kvôli hematologickému problému aj kvôli tyreoditíde, tieto veci ste mali mať jasne vyriešené ešte pred otehotnením, či náhodou kvôli lepivým doštičkám nemáte brať anopyirín hneď od začiatku gravidity, respektíve už pred otehotnením.

  • Kŕče v maternici

    , Autor: annaanna

    dobrý deň. Som v 20 týždni, od 9 týždňa beriem duphaston 2 krat 1 tabletku denne a teraz mi lekárka predpísala magnosolv na kŕče 2 krát denne že magnézium mi bude stačiť. Teraz mi doktorka oznámila že ten duphaston už netreba tak beriem pol tabletky 2 krat denne aby sa dieťa nekŕmilo hormónmi. Problém je že mne stačilo brať nejakých 100 gramov magnezia na deň (magne b6) inak som mala príznaky predávkovania magnéziom ako nechutenstvo únava atď. Zase dostávam tie kŕče až také že sa nemôžem ani pohnúť zo zeme tak ja neviem čo už mám robiť keď ani to magnézium nemôžem zjesť bohviekao vysokú dávku. Poraďte mi prosím. Nepomôže len pomalšie vstávať z postele?

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    dôležité je, či sa mení nález nakrčku maternice. Ak krče nevedú ku skracvaniu krčka, nie sú pre tehotenstvo nebezpečné. Magnézium môžete navýšiť až do 2 g denne ak pomáha k utlmeniu krčov. Ak viete, čo krče v bruchu vyvoláva, tak je dobré sa tomu vyhnúť, ak sú to prudké pohyby, tak ich vynechajte.
    Duphaston naozaj nemá na to vplyv.

  • Užívanie Duphastonu

    , Autor: Lenka Bake

    Dobrý deň pán profesor. Momentálne som 4+4, Dr mi po USG odporučila Duphaston 2x1 na podporu tehotnosti. Je to ok? Stretla som sa s info, že pri tehotnosti s chlapcom je pri ňom predispozícia na hypospadiu uretry. Nebol by vhodnejší Utrogestan?
    Dakujem za spätné info

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    užívanie akéhokoľvek lieku musí mať opodstatnenie a ak máte normálnu tehotnosť, nevidím dôvod ani na Duphaston ani na Utrogestan.
    Jedna veľká observačná štúdia nepotvrdila zvýšené riziko vrodených vád pri Duphastone, iná potvrdila zvýšené riziko, ak sa Duphaston používal u žien pri umelom oplodnení, a bolo tam aj riziko hypospádie.
    Nič neužívajte a bude to tak najlepšie. Gravidita 4+4 vôbec ani nemá byť pod dohľadom lekára.