Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
16,958 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • Menštruačný cyklus a kortikoidy

    , Autor: Registrovaný používateľ

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať.
    Asi 8 mesiacov sa snažíme o bábätko. Meriam si bazálnu teplotu a ovuláciu mávam, i keď dĺžka cyklus je nepravidelná.
    Asi pred 1 a pol mesiacom mi ochrnula polka tváre, Pareza n. facialis, a bola som hospitalizovaná, podávali mi kortikoidy v infúziach a po prepustení smo ich užívala ešte vyše týždňa v tabletkovej forme.
    Menštruáciu som dostala po 47. dňoch. ( A pred tým pred liečbou bol cyklus 30. dňový a pred ním až 61. dňový)
    Teraz som mala poslednú menštruáciu 15.4. a keďže si meriam bazálnu teplozu, k ovulácii ešte nedošlo. Je možné, že mi kortikoidy rozhádzali menštruačný cyklus?
    Oni tak dlho účinkujú?

    Bola som aj na endokrinológii a robili mi odber a sono. Hormóny boli v poriadku, ale protilátky boly zvýšené, až 200. A na sone mi zistili 2 uzlíky( jeden 1 cm, a druhý 7mm)
    Nasadili mi Euthyrox 25. Ten beriem vyše mesiaca.
    Len starosť mi robia tie dlhé cykly.

    Asi pred 2 mesiacmi, ešte pred tou parézou, som bola na kontrole u gynekológa, robil mi cytológiu, dopadla dobre, kultiváciu, nasadil mi Macmiror a aj odbery na hormóny a bola tam trocha nerovnováha. No nič so mnou lekár nerobil. Mám prísť na kontrolu v auguste.

    Prosím Vás, aký je Váš názor. je možné, že kortikoidy majú za príčinu dlhý cyklus?
    No jeden cyklus 61. dňový som mala aj pred ich užívaním.

    Veľmi ďakujem.

    S pozdravom

    Jana Š.