Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.
16,885 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Veľké bolesti

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,

    Chcela by som sa opýtať, čo môže byť príčinou mojich neznesiteľných bolesti počas
    menštruácie,mám 17 rokov, pohlavný styk som nemala, myslím že nie je dôvod, ale
    niekedy mi nepomáhajú už ani tabletky, zvykne mi byť veľmi zle len tie prve dni
    potom je to už v poriadku, zvykne mi byť až na vracanie,cítim nevoľnosť, a
    nedokážem ani
    vstať z postele,nehovoriac o sile menštuácii......takisto by som sa chcela opýtať či
    prechladnutie môže spôsobiť oddialenie menštruácie a ak áno na ako dlho a či sa s
    tým dá niečo robiť

    Budem rada ked mi budete môcť odpovedať :) Ďakujem

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    bolesti signalizujú, že už máte ovulačné cykly. Riešenia sú dve
    1. hormonálna antikoncepcia, ktorá potlačí ovuláciu a bolesti ustúpia
    2. 4 dni pred menštruáciou si dáte denne 1 tbl. Ibuprofen 400 mg až do konca menštruácie.
    prechladnutie nemá na menštruáciu žiadny vplyv.

Podobné otázky

  • bolest a výtok

    , Autor: odbornik2

    dobrý den.potrebovala by som poradit.už 3 mesiac sa mi stava že týžden pred menštruáciou dostanem výtok a bolest pri toalete.trvá to dovtedy do kým mi neskončí menzes a potom sa to opät vráti týžden pred menzesom.nemožem sa koli tomu ani s priatelom milovat,pretože mam velke bolesti pri vniknuti.prosim vas vedeli by ste mi poradit??

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    je potrebné vyšetrenie počas potiaží, vyzerá to na nejaký stav, ktorý je závislý od progesterónu, možná je aj endometrioza rektovaginálneho septa. Určite je potrebné vyšetrenie, ultrazvuk, prípadne ďalšie metódy na zobrazenie.

  • velmi bolestivá menštruácia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý večer pán doktor. Otáčam sa na vás s problémom a verím , že mi pomôžete ako aj doteraz. Beriem už tretí mesiac tabletky Belara. Prvý mesiac som krvácala tyždeň potom to prišlo podla tabletiek nabuduci mesiac opäť dobre prišlo a teraz mi prisli o dva tyždne od poslednej menštruácie a mala som velke bolesti v podbrušku asi prvé štyri dni až som si musela zobrať tabletku od bolesti.Chcem sa spytať čo spôsobuje tie bolesti som 14 mesiacov po pôrode. či tabletky uplne vysadit alebo sa to upravi menštruácia nie je velmi silna ale bolesti ano. Za vašu odpoved dakujjem dobrú noc dakujem

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    prvé tri mesiace sa sliznica prisposobuje novým hladinám hormónov a takýt problém može byť, pokračujte v užívaní, stav by sa mal upraviť. Ak nie, nutno uvažovať nad zmenou antikoncepcie.

  • Menstruacia meska, test negativny...

    , Autor: odbornik2

    Dobry den, chcela by som sa opytat, kedze mam trosku obavy... Kazdy mesiac mam pravidelne menstruaciu 8.den. Teraz sa nedostavila. 12.10. som si robila tehotensky test (uvadzal citlivost 25HCG) a vysiel negativny. Nejake dalsie priznaky, ktore sa uvadzaju napr. v clankoch nejak nepozorujem. Cca 7meho som mala v podbrusku bolesti ako ked uz uz prichadza menstruacia (ako nie velke bolesti, ale proste rovnake ako pred M.), bolesti trvali par dni...ale nakoniec nic. Teraz uz nejake bolesti nemam.
    Je mozne, ze som tehotna, alebo aky by mohol byt iny dovod?

    Za odpoved vopred dakujem, Julia

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    možné je,ž e ste mala neouvalčný cyklus a preto Vám menštruácia meška, počkajte 14 dní od vynechania, zopakujte si test a navštívte gynekológa.

  • Zastavená menštruácia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň pán doktor.
    Mám 45 rokov a obraciam sa na Vás s prosbou o radu.Po silnom zápale dutín a následnej alergii mi bola 6.8.2010 aplikovaná inj.diprophosu.Menštruáciu mávam pravidelne,ale poslednú som mala 20.8.2010,v septembri mi menštruácia vynechala až doteraz.Bola som na vyšetrení ,všetko v poriadku, vraj sliznica je vysoká tak lekárka mi navrhla "vyvolávačku",ktorú som odmietla,či sa menštruácia preda len nedostaví prirodzenou cestou.Poraďte prosím mám ísť na tú vyvolávačku,lebo vraj sú po nej veľké bolesti alebo ešte počkať? Mohla to zapríčiniť inj.diprophosu?
    Ďakujem za odpoveď
    S pozdravom Atika

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    teoreticky može diprophos sposobiť zastavenie ovulácie, ale neovulačné cykly sú aj bez neho časté a nič to neznamená.
    Vhodná je dávka gestagénov ("vyvolávačka") po ktorej sa menštruácia spustí.

  • bolesť

    , Autor: odbornik2

    Dobrý den, v pribehu 3mesiacov mávam veľké bolesti v podbrušku spojené s pichaním, najviac sa bolesti objavujú v čase ovulácie, pred a počas menštruácie. Môj gynekolog mi predpísal antikoncepciu Qlaira / mám 34 rokov, 2 deti a doteraz som HAK neužívala/, včerajším dnom som ju začala užívať a bolesti mám stále. Chcem sa spýtať či má antikoncepcia ako prevencia proti bolesti okamžitý účinok, alebo to chce určitý čas. Ďakujem, s pozdravom Zuzana

    Odpovedá:

    Dobrý deň,
    áno mal by byť účinok okamžitý, ak ide o ovulačné bolesti. Ak to nie sú ovulačné bolesti, tak antikoncepcia nepomože.