Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • svrbenie

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň pán doktor,
    mám taký problém, asi tri dni po skončení menštruácie mám nepríjemné svrbenie a pálenie. Trvá to len tieto 3 dni a potom to skončí. Vedeli by ste mi na to niečo poradiť?
    Ďakujem

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    áno, kúpte si Canesten krém, zrejme sa Vám počas menštruácie aktivizuje mykoza. Prevencia je Lactovag tabletky hneď po menštruácii.

Podobné otázky

  • krvavy vytok

    , Autor: petruscha

    Dobry den,

    tyzden po MS som mala jeden den hnedy vytok, v piatok (29.4.) som mala spinenie, ktore trvalo jeden den a teraz uz treti den mam krvavo-ciry vytok, na nohavickach ani nie,ale skor ked sa utriem po cikani. V piatok mam dostat menstruaciu (6.5.). S manzelom mame mesiac nechraneny styk,lebo chceme druhe dieta. Mam obcas aj svrbenie. Pred tyzdnom som si robila test a bol negativny. Pred 3 mesiacmi som vysadila HAK. Moze to sposobovat vysadenie HAK? Alebo mam nejaku infekciu? Je mozne,ze som tehotna a test som si robila skoro?

    Dakujem za odpoved!

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    všetko je možné, čo píšete aj infekcia, aj tehotnos´t aj hormonálna reakcia na vysadenie antikoncepcie.
    Spravte si tehtoenský test s odstupom a navštívte gynekológa.

  • špinenie po menštruácii

    , Autor: odbornik2

    Dobrý večer.Už dlhý čas/mám 34r/ mám po menštruácii neustále špinenie.Zo začiatku ako začali tieto problémy to bolo tak 3-4 dni po menzese.Teraz špinenie trvá až do ovulácie kde aj ovulačný hlien je úplne hnedý a nie priesvitný.Som po 2 pôrodoch a pri druhom som užívala Utrogestan do 4.mesiaca-tiež som špinila.Moja dr.povedala že to spraví HA-dala mi krúžok ale to som mala neustále mykózy.Tabletky užívať nechcem,lebo v obidvoch tehotenstvách som trpela hepatopatiou-tehotenstvá sa museli ukončiť už na konci 8.mesiaca.Je možné aj niečo iné ako HA?naozaj sú to len hormonálne nerovnosti?Som už z toho zúfalá.Ďakujem za vašu radu.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    miesto krúžku skúste náplaste, zrejme naozaj ide o hormonálnu záležitosť, a ideálne je ju riešiť iba hormónami.
    Inak tehotenská cholestáza sa nemusí pri antikoncepcii objaviť, osobne by som to na mesiac skúsil, ak nebudete mať svrbenie kože, môžete aj normálnu antikoncepciu.

  • Meškajúca menštruácia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,
    pred týždňom som dobrala Entizol 25Omg tbl.+Entizol 500mg-vaginálne tbl. dôvod bol ten, že som mala opuchnutú maternicu + zápal, svrbenie a štípanie, ale výtok som nemala+bolesti v podbrušku a krížov.Gynekológ povedal, že som poriadne prechladla. Brala som aj Ibalgin 400 . Boli mi robené výtery a vraj je všetko v poriadku a mám tam aj baktérie, či čo, čo tam za normálnych okolností má byť. V minulosti som už toto mala . mám 18 mesačnú dcérku a pred jej otehotnením som mala problémy s mikózou, bola aj ureoplazma pozitívna. Môj problém spočíva v tom, že som dobrala Entizol, a mala som dostať menštruáciu, ale je už 35 deň a nič.Počas užívania Entizolu som mala zhoršené svrbenie a štípanie vonkajších rodidiel, dávala som si Candibene krém a pomohlo to. Robila som si aj tehu test a je negatívny a vyše týždňa pociťujem bolesti v podbrušku ako keby už mala prísť. Minulý týždeň som mala aj žalúdočnú virózu. Mám celý cyklus taký rozhádzaný? Mám utekať ku gynekológovi, alebo počkať do ďalšieho cyklu? Inak normálne ho mám tak 30-31 dňový. Mala som aj ovuláciu-špinenie. Za Vašu odpoveď ďakujem, s pozdravom D.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    opuchnutá maternica a prechladnutie, to skutočne je stredovek, to som ešte nepočul. Entizol je na anaeróbne infekcie, ktoré s "prechladnutím" nijako nesúvisia.
    Počkajte 10 dní, zopakujte si test a s výsledkom navštívte gynekologa.

  • menzes za menzesom

    , Autor: odbornik2

    dobry den pan doktor ,,ja by som sa len chcela opytat ci je v poriadku ak som mala 6 dni menzes a hned 5 dni po nom som dostala dalsi ale aj s bolestou akoby krcom v pravej casti bruska ,, ,,citim sa unavena,,,mohla mi ho vyvolat i fyzicka zataz kedze v kuse dviham i 20 kg debne? lieky neberiem ziadne ani antikoncepciu a ani som nikdy nebola tehotna,,a este nieco ,,,ja nemavam priznaky pred menzesom ako ine baby ale citim az neprijemne svrbenie po celom tele ,,,da sa to niecim upravit ?dakujem za odpovede,,,

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    spravte si tehotenský test.
    Ak bude negatívny išlo o ovulačné krvácnie, to svrbenie je veľmi zvláštne, nikdy som o tom nepočul, je možné, že máte aj nejakú chorobu pečene, ale to iba hádam.

  • Lutenyl

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň.Mám 2,5 ročného syna. po pôrode som mávala nepravidelný menštruačný cyklus. V októbri 2008 mi moja gynekologička predpísala náplaste Evra. využila som však len jedno balenie / 1 mesiac /, nakoľko sa u mňa objavila alergická reakcia / začervenanie a svrbenie v okolí náplaste /. odvtedy som nebrala žiadnu antikoncepciu avšak menštruáciu som mávala každý mesiac, síce nie pravidelnú striedali sa u mňa 27 alebo 32 dňové cykly. Do novembra minulého roku bolo všetko v poriadku. avšak od decembra som zase nemala menštruáciu. vo februári som navštívila moju lekárku a tá mi odporučila Lutenyl. Chcem sa spýtať pán doktor, ako dlho je možné užívať tento liek a či môže mať jeho užívanie vplyv na budúce otehotnenie. Ďakujem

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    ak neplánuejete aktuálne otehotnieť vhodná je normálna tabletová antikoncepcia, ak plánujete, lepší je Duphaston než Lutenyl.