Pestré misky - najedia sa nielen oči

Michaela Klamová | 5. február 2021
Pestré misky

Je dôležité namixovať si v strave zložky, ktoré telo potrebuje a využije.

Viete o tom, že veľa ľudí trpí podvýživou, a to napriek dostatku potravy? Dôvodom je nekvalitná a najmä nevyvážená strava. 

Zdravá strava je  najrozhodujúcejším faktorom nášho zdravia

Mnoho ľudí sa zdravej stravy bojí pre vysoké ceny farmárskych či bio produktov. Jesť zdravo však nemusí byť vôbec nákladné a ani náročné na čas či prípravu. 

  • Konzumujte ovocie a zeleninu všetkých farieb.
  • Vyberajte si, podľa možnosti, sezónne potraviny.
  • Dbajte na kvalitný zdroj proteínov (mäso, strukoviny, vajcia, mliečne produkty...).
  • Striedajte prílohy (zemiaky, ryža, pohánka, quinoa, pšeno...).
  • Ak nemáte prístup k čerstvým potravinám, uprednostnite mrazené pred konzervovanými.
  • Obnovte svoje zaužívané recepty pridaním ďalších druhov zeleniny alebo ovocia.
Sú bio deti zdravšie?
Prečítajte si tiež:

Sú bio deti zdravšie?

Pripravte si pestré misky

Jednoduchým a výživným jedlom sú napríklad pestré misky.
Základ tvorí väčšinou zrno – ryža, jačmeň, pohánka... K nim priložíte vami preferovaný zdroj bielkovín (tofu, mäso, vajíčko...) a pridáte rôzne druhy zeleniny v rôznych farbách – koreňovú aj listovú. S výživnými miskami môžete experimentovať podľa vlastnej chuti a predstavy.

Fotogaléria

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: