Farba potravín: Ktoré by ste mali konzumovať?

Farba potravín: Ktoré by ste mali konzumovať?
14.3.2018 v kategórii Infošky, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Kľúčom k zdravému životu je pestrá strava, v ktorej sú zastúpené potraviny všetkých farieb.

To netvrdíme my, ale Dr. Libby Weaverová, austrálska výživová biochemička, ktorá na základe svojho výskumu konštatuje, že rastlinná strava má rôzne zloženie antioxidantov podľa toho, akú má farbu.

Zaraďte do jedálnička dúhu!

Červená a ružová

Paradajky, papriky, červený melón, jahody, čerešne či grep sú ideálne pre ľudí, ktorí majú problémy so srdcom či tlakom.

Žltá a oranžová

Marhule, mrkva, sladké zemiaky a tekvica pomôžu zdraviu vašich očí.

10 potravín pre zdravé srdce
Prečítajte si tiež:

10 potravín pre zdravé srdce

Zelená

Brokolica, kel, kapusta a listová zelenina obsahujú množstvo dôležitých živín a sú skvelým ochrancom pred rakovinou.

Fialová a modrá

Ak pravidelne konzumujete čučoriedky, slivky, baklažán, červenú kapustu, červené hrozno a čierne ríbezle, máte podľa výskumov nižšie riziko obezity, vysokého krvného tlaku či cholesterolu.

Biela a hnedá

Zemiaky, hríby či karfiol poskytnú telu mnoho dôležitých živín a dokážu ho tak ochrániť napríklad pred kardiovaskulárnymi ochoreniami, cukrovkou či rôznymi formami rakoviny.