Chcete si zachovať zdravý rozum? TOTO urobte so svojimi deťmi!

spánok, režim, deti, zdravé deti, šťastná matka
24.8.2017 v kategórii Mama, autor Mgr. Zuzana Paprskárová, foto: istockphoto.com

Ak ste doteraz neprikladali režimu vašich detí príliš veľký dôraz, je čas to napraviť! Viete, že deti majú mať pevný režim ukladania do postieľok? Pravdepodobne áno... No v našom článku sa dozviete ešte viac o tom, ako pozitívne ovplyvniť svoj život s deťmi!

Večný boj

Po pôrode prvého dieťaťa mi popri gratuláciách „priateľky“ oznámili: „A odteraz sa už nevyspíš!“

Verím, že nie som jediná, ktorej sa dostalo takejto milej uštipačnej pozornosti..

Prečítajte si: Hobby dnešných mám: súdiť tie ostatné. Aj vy ste mu podľahli?

Naivne som si však myslela, že preháňajú! Moje dieťa bude určite dobré a bude spinkať podľa hodiniek! Veď, ako sa hovorí, pokojná matka, pokojné dieťa... a ja som, veru, pokojná až-až!

Po niekoľkých rokoch a ďalších dvoch deťoch som im dala za pravdu.

spánok, dieťa, spánkový režim

Neprehliadnite: 10 tipov na dobrý spánok bábätka v horúcom počasí

Boj o spánkový režim je tvrdá skúška trpezlivosti!

Kým dieťa číslo jeden sa naučí konečne zaspať samo, dieťa číslo dva sa práve odplienkováva, v noci treba byť teda v pohotovosti. Samozrejme, nesmieme zabudnúť na dieťa číslo tri, ktoré práve zažíva svoje najhoršie koliky a snaží sa tromfnúť svojich súrodencov!

Môže sa pri tom jedna, inak pokojná mama nezblázniť?

Prečítajte si: Čo zaručene nechce viacdetná matka počuť ALEBO Koľko detí je dnes akurát?

A vôbec, je naozaj  nutné trápiť sa donekonečna s nejakých režimom, ktorý aj tak vždy niečo naruší? Áno, je!

Na čo prišli odborníci ?

Nová austrálska štúdia totiž dokázala, že včasná večierka u detí pomôže mamičkám zachovať si dlhšie mentálne a fyzické zdravie!  Podľa nej naozaj stojí za to vybojovať túto bitku do konca a trochu sa s režimom potrápiť.

Dokázalo sa totiž, že čím skôr ukladáte svoje deti večer do postele a tento režim aj dodržiavate, tým zdravšie budú vaše deti a tým šťastnejšia budete vy ako mama!

To už stojí za tú námahu, nemyslíte?

Za ideálny čas ukladania do postieľok  sa považuje čas pred 20:30 hod. (samozrejme, v závislosti od veku dieťaťa). Zároveň platí rovnica, že čím skôr deti zaspia, tým dlhší budú mať spánok.

Poradíme vám: 11 tipov, ako sa nezblázniť, ak majú deti spoločnú izbu

Koľko spánku deti podľa veku potrebujú, dozviete sa z nasledujúcej tabuľky:

Novorodenci 0-3 mesiace

Odporúčaná dĺžka spánku: 14-17 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 11 až 13, 18 až 19 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 11 hodín, ako aj viac ako 19 hodín spánku

Bábätká vo veku 4-11 mesiacov

Odporúčaná dĺžka spánku: 12-15 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 10 až 11, 16 až 18 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 10 hodín, ako aj viac ako 18 hodín spánku

Batoľatá vo veku 1 až 2 roky

Odporúčaná dĺžka spánku: 11-14 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 9 až 10, 15 až 16 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 9 hodín, ako aj viac ako 16 hodín spánku

Predškoláci vek 3-5 rokov

Odporúčaná dĺžka spánku: 10-13 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 8 až 9, max. 14 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 8 hodín, viac ako 14 hodín spánku

Mladší školáci vo veku 6-13 rokov

Odporúčaná dĺžka spánku: 9-11 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 7 až 8, max. 12 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 7 hodín, viac ako 12 hodín spánku

Tínedžeri 14-17 roční

Odporúčaná dĺžka spánku: 8-10 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: min. 7 hodín, max. 11 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 7 hodín, ako aj viac ako 11 hodín spánku

Mladí vo veku 18-25 rokov

Odporúčaná dĺžka spánku: 7-9 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: min. 6, max. 10-11 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 6 hodín, viac ako 11 hodín spánku

posteľ, spánkový režim, zdravé dieťa, melatonín

Čo môže pomôcť pri zaspávaní?

Je dokázané, že vyžarovanie obrazoviek na človeka /mobil, tablet, televízor/, znižuje tvorbu melatonínu, hormónu potrebného k spánku.

Odporúča sa teda minimálne 1 až 2 hodiny pred uložením do postele, nepozerať sa do uvedených obrazoviek, dať si čas pred spaním na odreagovanie sa, vypnutie mozgu a relax...pomôcť môže knižka, či meditácia.

Oplatí sa tiež dodržiavať dennú rutinu, teda rovnaký čas ukladania detí do postieľok.

Platí to rovnako u detí ako aj u dospelých!

Na záver si prečítajte:

Režim bábätka

Súrodenec na obzore

Žena doma: Ovoniam ti vlásky, keď spíš

Zdroj: simplemost.com