Chcete si zachovať zdravý rozum? TOTO urobte so svojimi deťmi!

Mgr. Zuzana Paprskárová | 24. Aug 2017
spánok, režim, deti, zdravé deti, šťastná matka

Ak ste doteraz neprikladali režimu vašich detí príliš veľký dôraz, je čas to napraviť! Viete, že deti majú mať pevný režim ukladania do postieľok? Pravdepodobne áno... No v našom článku sa dozviete ešte viac o tom, ako pozitívne ovplyvniť svoj život s deťmi!

Večný boj

Po pôrode prvého dieťaťa mi popri gratuláciách „priateľky“ oznámili: „A odteraz sa už nevyspíš!“

Verím, že nie som jediná, ktorej sa dostalo takejto milej uštipačnej pozornosti..

Prečítajte si: Hobby dnešných mám: súdiť tie ostatné. Aj vy ste mu podľahli?

Naivne som si však myslela, že preháňajú! Moje dieťa bude určite dobré a bude spinkať podľa hodiniek! Veď, ako sa hovorí, pokojná matka, pokojné dieťa... a ja som, veru, pokojná až-až!

Po niekoľkých rokoch a ďalších dvoch deťoch som im dala za pravdu.

spánok, dieťa, spánkový režim

Neprehliadnite: 10 tipov na dobrý spánok bábätka v horúcom počasí

Boj o spánkový režim je tvrdá skúška trpezlivosti!

Kým dieťa číslo jeden sa naučí konečne zaspať samo, dieťa číslo dva sa práve odplienkováva, v noci treba byť teda v pohotovosti. Samozrejme, nesmieme zabudnúť na dieťa číslo tri, ktoré práve zažíva svoje najhoršie koliky a snaží sa tromfnúť svojich súrodencov!

Môže sa pri tom jedna, inak pokojná mama nezblázniť?

Prečítajte si: Čo zaručene nechce viacdetná matka počuť ALEBO Koľko detí je dnes akurát?

A vôbec, je naozaj  nutné trápiť sa donekonečna s nejakých režimom, ktorý aj tak vždy niečo naruší? Áno, je!

Na čo prišli odborníci ?

Nová austrálska štúdia totiž dokázala, že včasná večierka u detí pomôže mamičkám zachovať si dlhšie mentálne a fyzické zdravie!  Podľa nej naozaj stojí za to vybojovať túto bitku do konca a trochu sa s režimom potrápiť.

Dokázalo sa totiž, že čím skôr ukladáte svoje deti večer do postele a tento režim aj dodržiavate, tým zdravšie budú vaše deti a tým šťastnejšia budete vy ako mama!

To už stojí za tú námahu, nemyslíte?

Za ideálny čas ukladania do postieľok  sa považuje čas pred 20:30 hod. (samozrejme, v závislosti od veku dieťaťa). Zároveň platí rovnica, že čím skôr deti zaspia, tým dlhší budú mať spánok.

Poradíme vám: 11 tipov, ako sa nezblázniť, ak majú deti spoločnú izbu

Koľko spánku deti podľa veku potrebujú, dozviete sa z nasledujúcej tabuľky:

Novorodenci 0-3 mesiace

Odporúčaná dĺžka spánku: 14-17 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 11 až 13, 18 až 19 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 11 hodín, ako aj viac ako 19 hodín spánku

Bábätká vo veku 4-11 mesiacov

Odporúčaná dĺžka spánku: 12-15 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 10 až 11, 16 až 18 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 10 hodín, ako aj viac ako 18 hodín spánku

Batoľatá vo veku 1 až 2 roky

Odporúčaná dĺžka spánku: 11-14 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 9 až 10, 15 až 16 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 9 hodín, ako aj viac ako 16 hodín spánku

Predškoláci vek 3-5 rokov

Odporúčaná dĺžka spánku: 10-13 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 8 až 9, max. 14 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 8 hodín, viac ako 14 hodín spánku

Mladší školáci vo veku 6-13 rokov

Odporúčaná dĺžka spánku: 9-11 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: 7 až 8, max. 12 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 7 hodín, viac ako 12 hodín spánku

Tínedžeri 14-17 roční

Odporúčaná dĺžka spánku: 8-10 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: min. 7 hodín, max. 11 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 7 hodín, ako aj viac ako 11 hodín spánku

Mladí vo veku 18-25 rokov

Odporúčaná dĺžka spánku: 7-9 hodín

Dĺžka spánku, ktorá je v norme: min. 6, max. 10-11 hodín spánku

Neodporúča sa: menej ako 6 hodín, viac ako 11 hodín spánku

posteľ, spánkový režim, zdravé dieťa, melatonín

Čo môže pomôcť pri zaspávaní?

Je dokázané, že vyžarovanie obrazoviek na človeka /mobil, tablet, televízor/, znižuje tvorbu melatonínu, hormónu potrebného k spánku.

Odporúča sa teda minimálne 1 až 2 hodiny pred uložením do postele, nepozerať sa do uvedených obrazoviek, dať si čas pred spaním na odreagovanie sa, vypnutie mozgu a relax...pomôcť môže knižka, či meditácia.

Oplatí sa tiež dodržiavať dennú rutinu, teda rovnaký čas ukladania detí do postieľok.

Platí to rovnako u detí ako aj u dospelých!

Na záver si prečítajte:

Režim bábätka

Súrodenec na obzore

Žena doma: Ovoniam ti vlásky, keď spíš

Zdroj: simplemost.com

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: