IMUNITA: Tieto 3 potraviny zaraďte do jedálnička

Ing. Jana Guráňová | 27. november 2020
Imunita dieťaťa

Čo na posilnenie imunity?

Odolnosť organizmu voči ochoreniam významne ovplyvňuje aj kvalita výživy. Najmä u detí, ktoré väčšinou nerady konzumujú zeleninu či ovocie, by sme mali dbať na pestrý jedálniček.

V období zvýšenej chorobnosti môžu byť užitočné aj rôzne bylinky a prírodné prostriedky na podporu imunity.

Medzi populárne zdroje kvalitných živín patrí:

  • rakytník – jeho oranžové plody sú bohaté na sacharidy, vitamíny, antioxidanty, aminokyseliny a bielkoviny. Obsahujú desaťkrát viac vitamínu C ako citrón.
  • arónia – považuje sa za funkčnú potravinu s vlastnosťami „superplodiny“, má vysoký obsah polyfenolických zlúčenín, vysoký obsah vitamínov (A, B, C, E, K a P), minerálnych látok a stopových prvkov nevyhnutných pre podporu imunity.
  • hliva ustricová – betaglukán v hlive ustricovej je látka, ktorá zvyšuje odolnosť proti baktériám a vírusom, regeneruje tkanivá a celkovo posilňuje organizmus.
Prírodné prostriedky majú najlepšie účinky, pokiaľ sú konzumované čo najčerstvejšie. Pri kúpe rôznych doplnkov hľadajte tie, ktoré sú spracované šetrne s ohľadom na zachovanie cenných živín. 

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: