Neviem si rady so svojim druhym dietatom. Ma 6 tyzdnov, cely den chce byt na prsniku, minimalne na rukach. Hned ako ju polozim nastane obrovsky plac. Nakolko mam aj 21 mesacneho syna, o ktoreho sa treba starat, potrebujem tuto situaciu riesit. Dudlik dudlat nevie, fungujem ako zivy cumel den aj noc, hned ako sa odpojim od nej, zobudi sa. Zaspavanie problem nie je, problem je, ze sa do 5 minut ako ju opustim, zobudi. Mlieka mam dost, pribera 300g tyzdenne. Existuje nejake riesenie, alebo musim len cakat, kedy toto pominie?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Vhodné je trénovať prijatie dudlíka, keďže celodenné a celonočné "pricucnutie" je vyčerpávajúce a bráni vám v iných aktivitách, ktoré nemôžete opustiť. Mnohé detičky sa na cumeľ naučia postupne...
Možné je tiež nosenie dieťatka nie na prsníku, ale v šatke alebo klokanke..., kedy dieťa cíti vašu vôňu, teplo, tlkot srdca, no nemusíte ho držať a zvyčajne je pokojnejšie, ako keď leží bez vás.
Niektoré deti sú nepokojné, budia sa, hneď sú vyrušené, ak nie sú aj s ručičkami zabalené v perinke (alebo aspoň v plienke či plachtičke). Budia ich ich vlastné pohyby a potom ani poriadne nespia, ani nie sú hore, len by sali prsník, aby sa upokojili.
Skúste, uvidíte.