Poradňa gynekológa

15,163 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Bolest

, Autor:

Dobrý deň pán doktor,chcela by som sa opýtať. Druhý deň má boli podbrusko,som v 21tt. V novinárom sa zobudila aj na tvrdnutie bruska. Prosím vás čo to môže byt? Ďakujem

Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

Dobrý deň, v 21. týždni tehotenstva sa ešte jedná o hroziaci potrat. Ak Vám tvrdne podbruško alebo máte iné ťažkosti, navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení určí další postup, či odporučí hospitalizáciu.

Podobné otázky

• Bolesti žalúdka

, Autor: Vikit

Dobrý deň pán doktor, aktuálne som 27+2tt a uz druhu noc ma trápila bolesť žalúdka, s tym, ze ta bolesť teraz pretrváva a vystreľuje aj do chrbta, pokým sa nejdem vyvracať. Žiadne iné problémy nemám, viete mi odporučiť nejaké lieky, ktore mozem, lebo ta bolesť sa neda vydržať, alebo mam nasadiť nejaku dietu? Dakujem.

Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

Dobrý deň, podľa opisu sa nejedná o gynekologický problém. Takto sa Vám objektívne neviem bližšie vyjadriť k príčine ťažkostí. Odporúčam navštíviť obvodného lekára, ktorý Vás eventuálne odošle ku gastroenterológovi. Ak prevažujú bolesti chrbta, je vhodné realizovať aj neurologické vyšetrenie. Pri tráviacich ťažkostiach si samozrejme viete nasadiť aspoň na pár dní diétu, uvidíte, či sa stav zlepší.

• Paralen

, Autor: Dušana_1

Dobrý deň,
    trhali mi osmičku. Antibiotiká nemám žiadne. Na bolesť mám používať paralen. Dala som si ho zatiaľ po zákroku - včera večer, dnes ráno, aby som sa mohla vôbec sústrediť, a teraz večer, lebo už to začínalo zas dosť bolieť. Bolesť v podstate nie je strašná, ale sem tam až hlava z toho bolí a zas trpieť nechcem. Chcela by som sa opýtať, aké je maximálne množstvo paralenu 500, ktoré môžem užiť za deň v tehotenstve (14 TT) a aká je maximálna možná dĺžka/dní užívania paralenu (samozrejme, nechcem ho užívať týždne, ale len v nutnom prípade).
    ďakujem

Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

Dobrý deň, krátkodobo môžete užívať Paralen v dávke 500 - 1000mg 4 - 6 hodín. V prípade bolestí môžete užívať Paralen 500mg každých 8 hodín aj niekoľko dní.

• Horúčka

, Autor: Dany7

Dobrý deň. Ďakujem za predchádzajúcu odpoveď. Nakoniec pálenie ustúpilo no ostali bolesti v krížoch,bolesť hlavy a nastúpila horúčka. Keď vystúpila teplota nad 38 zobrala som 1/2 tablety paracetamolu. Chcem sa opýtať či to v 5+1tt memôže bábätku uškodiť a ak keď sa mi horúčka vráti či ho môžem užiť znova. Ďakujem.

Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

Dobrý deň, Paralen sa v tehotenstve užívať môže, aj počas prvého trimestra. Hoci má byť použitá minimálna účinná dávka po čo najkratšiu dobu a s najnižšiu možnou frekvenciou, horúčka má potencionálne väčší negatívny vplyv na tehotenstvo, ako užitie Paralenu. Pri teplote kľudne užite Paralen, aj celú tabletku. Rovnako odporúčam dostatočný príjem tekutín. Odsledujte si to.

• Pálenie počas 6tt

, Autor: Dany7

Dobrý deň. Počas dovolenky sme zistili že som tehotná no aj keď som si dávala pozor jeden deň fúkalo a zrejme ma ofuklo. večer som začala pociťovať miernu bolesť krížov a na druhý deň miere pálenie akoby mierny zápal močových ciest. Mám obavy o bábätko a chcem sa opýtať ako postupovať. Domov letíme o 5 dni a chcela by som Vás poprosiť o radu či mám vyhľadať lekára na dovolenke alebo pockat a ísť k lekárovi doma? Chcem sa aj opýtať či lietanie nemôže bábätku uškodiť (let do 2h). Ďakujem krásne za odpoved.

Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

Dobrý deň, predpokladám, že sa jedná ešte o nepotvrdené tehotenstvo a máte iba realizovaný tehotenský test. Pravdepodobne sa na základe opisu jedná o zápal močových ciest. Odporúčam dostatočný pitný režim, aspoň 2 litre tekutín denne, dávajte si pozor na prechladnutie. Zvýšte príjem vitamínov. užívať môžete tehotenské vitamíny obsahujúce aj kyselinu listovú. V takomto skorom týždni tehotenstva nemá let vplyv na tehotenstvo. Pri návrate domov navštívte Vášho obvodného gynekológa.

• 4 testy pozitivné

, Autor: laura73

Zdravim chcem sa spytat na váš názor.
    Min. Mesiac 7 dni pred MS som mala vecer ruzove krvacanie na druhy den kremové špinenie potom nič 16.mája som dostala MS mam 28 dnovy cyklus v aprili som mala 25 dnovy.
    Po skonceni MS cize od 16 maja do 21 som mala klasicke tahanie v podbrusku mierne krce ani tabletku som si nemusela dat po skonceni MS bolesti mi ostalu tahanie v podbrusku mezvycajny vtok trval par dni a po skončeni ms na 4 den špinenie som mala tahanie v podbrušku ostavajú raz citim tlaky bolesti v lavom vaječníku potom v pravom vaječníku a tlak na maternicu.
    Bola som na steroch vsetko negativné ani zápal .
    30.maja som si spravila na obed tehu test vysiel pozitivny zopakovala som neskor aj ten a este aj vecer rovnake ciarky plus lekaren test 10kovy na druhy den rano zas ciarka ale uz silnejšia bola som na odbere hcg 2.juna negativne . Do dnes mam tahanie v podbrusku prsia bolestive len na dotyk o 5 dni mam dostat moje dni.
    Dnes mam sem tam také bolesti ako v strede cyklu čiže ako keď mam ovulaciu.
    Tehotenstvo môžem vylúčit?

Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

Dobrý deň, tehotenský test môže byť v istých prípadoch aj falošne pozitívny, napríklad v čase ovulácie. Preto nemá zmysel realizovať tehotenský test skôr, ako na 14. deň meškajúcej menštruácie. Ak bolo vyšetrenie beta HCG negatívne, tehotná s najväčšou pravdepodobnosťou nie ste. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.