Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,625 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • krvacanie v tehotenstve

    , Autor: odbornik6

    Dobry den,
    moja manzelka (vek 30 rokov, prve tehotenstvo) v 4.tyzdni tehotenstva zacala mat ruzovy az hnedy vytok a bolesti v podbrusku a v krizoch (lekarka jej predpisala Duphaston a Ascorutin a je na PN, uz pred tehotenstvom zacala brat a nadalej berie Femibion), bolest jej ide az do noh (ze ledva chodi), nemoze ani sediet a chodit, pretoze bolesti sa jej zhorsia a pride vytok. Neskor jej gynekologicka zistila hematom. Minuly stvrtok sme boli na kontrole a ze uz tam ten hematom nie je a ze je to ciste. Lenze hned na to v sobotu nad ranom silne krvacala uz jasne cervenou krvou, tak sme sli do nemocnice, sluzbu mala akurat jej gynekologicka. Pozrela ju a plod je v poriadku, hospitalizovat ju moc nechcela (lebo ze aj tak by v nemocnici uzivala tie iste lieky a lezala. Este jej odporucila kupit si Magne B6). Potom este dva dni slabsie krvacala cervenou krvou a dalsie dni uz hnedy vytok. Chcel by som sa spytat ako je mozne ze vo stvrtok bolo vsetko OK, ciste, ziadny hematom a o dva dni silne krvacanie? Takisto nevieme ako suvisi ta bolest v nohe, ako keby bolo nieco so svalom a prekrvovanim (moze to byt napr. vedl.ucinok Duphastonu?), po tom krvacani sa jej ta bolest uvolnila. V klude lezi, do prace nechodi. Nikdy nebrala antikoncepciu. Kedze ma aj problemy so stitnou zlazou (autoimunit.zapal stit.zlazy), boli sme hned po zisteni tehotenstva u endokrinologicky - na zaklade testov jej zatial nebolo nutne predpisovat lieky, v aprili pojdeme k nej znovu na testy.
    Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    veľmi pravdepodobne bolesť vystreľujúca do nôh vôbec nesúvisí s tehotenstvom a odporučila by som vám vyšetrenie u neurológa, pretože sa tento stav môže s rastúcim tehotenstvom zhoršovať a je vhodné to podchytiť včas.
    Čo sa týka hematómu a krvácania je možné, že nález bol už negatívny a následne došlo ku krvácania. Krvácanie vo včasných fázach tehotenstva je bohužiaľ pomerne častou komplikáciou tehotenstva. Nanešťastie všetko čo môžme robiť je užívanie gestagénov, hemostiptík na zastavenie krvácania a magnézia + kľud na lôžku. Držím palce!

Podobné otázky

  • Krvácanie v tehotenstve

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcem Vám poďakovať za odpoveď k mojej otázke z pred týždňa. Zároveň by som sa chcela opýtať, tak ako som spomínala v minulom týždni som PN s krvácaním, duphastonom, užívam aj ascorutin... Jasno červenú krv som mala cca len 3 dni, no už 4 deň ide zo mňa tmavohnedá krv..niekedy ako špinenie a niekedy zo mňa jemno tečie. Ja sa chcem opýtať, čo značí táto tmavohnedá krv? Je to stará krv a teda sa cistim alebo to značí niečo zlé?
    Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, tmavohnedá krv značí, že sa jedná o starú krv, nie čerstvú. Môže sa jednať o postupné vyplavovanie hematómu, ťažko to ale takto povedať. Odsledujte si to. Pokračujte v nasadenej liečbe. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Krvácanie v tehotenstve

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa opýtať, som v 3 mesiaci tehotenstva. Včera som absolvovala poradňu s tým, že od rána som začala z ničoho nič krvácať. Na poradni mi doktorka povedala, že plodu bije srdce a je veľké na svoj týždeň tak ako má. Ze nevidí žiadny hematóm, zrazeninu nič, tak nechápe z čoho môžem krvácať. Dala mi tabletky duphaston a PNku s príkazom ležať a do nemocnice ísť len keď krv sa bude vyslovene zo mňa liať. Môj stav s krvou je na hojdačke raz krvacam, potom mam hnedý výtok, potom nič.. Chcem sa opýtať, ak by tento stav pretrvával, teda že raz krvacam potom nie atď napríklad aj ďalšie dni, ísť do nemocnice alebo naozaj čakať na stav že budem len a len krvácať? Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie alebo špinenie do 16. týždňa tehotenstva súvisí najčastejšie s tvoriacimi sa cievnymi prepojeniami, kedy dochádza k nahlodávaniu ciev medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Štandardne sa užíva progesterónový blok, čo aj máte nasadené v liečbe (Duphaston). Užívať môžete aj Ascorutin 3x1 tbl. Dodržujte kľudový režim. Je lepšie, keď krv vytečie, ako by sa mala hromadiť v maternici medzi embryom a stenou maternice a vytváral by sa hematóm, ktorý by svojim zväčšovaním mohol spôsobiť odlúčenie embrya a následný potrat. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní špinenia či krvácania Vám obvodný gynekológ môže predpísať ešte Dicynone. Pri silnejšom krvácaní je potrebné navštíviť gynekologickú pohotovosť.

  • Tripple test

    , Autor:

    Dobrý deň,
    chcela by som sa opýtať, či môže krvácanie v tehotenstve (bez zistenej príčiny) a užívanie liekov dicynone asi 10 dní ovplyvniť výsledky tripple testu, keďže som tieto lieky brala zhruba v období kedy sa brala krv. Alebo to nemá žiadny vplyv na tieto testy. Mala som veľmi zlé výsledky, ale doktor zatiaľ na sone problém nevidel. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, užívanie Dicynone nemá vplyv na výsledok Tripple testu.

  • Krvácanie

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa informovať na krvácanie v tehotenstve. Nedávno mi z dôvodu krvácania v 14. týždni tehotenstva dali injekciu a tabletky dicynone, krvácanie na nejaký týždeň prestalo ale potom sa opäť vrátilo, krv je tmavšia, už trochu v menšom množstve. Je potrebné toto krvácanie opäť riešiť aj keď je už v menšom množstve? Najmä v momentálnej situácii keď nie je najlepšie navštevovať lekárov ale zároveň sa obávam aby sa niečo nestalo. Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie alebo špinenie do 16. týždňa tehotenstva súvisí s tvorbou cievnych prepojení medzi stenou maternice a choriónom, teda budúcou placentou. Ak krvácanie nie je silné, alebo sa jedná skôr o špinenie tmavou krvou, ak nemáte bolesti, alebo iné ťažkosti a liečbu máte, odsledujte si to. Takto sa však objektívne neviem vyjadriť, preto stále platí, že pri akýchkoľvek ťažkostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.