Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
10,967 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • bušenie srdca

    , Autor: Marya

    Dobrý deň, som v 21tt a poslednú dobu dosť často až by sa dalo povedať že pravidelne sa mi stáva, že po raňajkách keď vypijem čierny čaj mi začne strašne bušiť srdce. Úplne cítim ako mi skáče a občas sa to vyskytuje aj v priebehu dňa. Pijem iba minerálky, ovocné a čierne čaje, žiadnu kávu ani sladené malinovky. Ako sa mám takémuto stavu vyhnúť, čo mám robiť aby sa to neopakovalo? Veľmi pekne ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ak Vám po vypití čierneho čaju "skáče" srdce, tak ho prestante piť a nebude Vám skákať. Čierny čaj, v závislosti od typu, obsahuje pomerne veľa "povzbudzujúcich látok, niet sa preto čomu čudovať keď Vám ide vyskočiť srdiečko. Ak to na Vás takto vplýva, určite ho doporučujem vynechať.

Podobné otázky

  • Tehotenstvo

    , Autor:

    Dobry den pan doktor chcem vas poprosit o radu beriem ascorutin 3x1 a mam pocit ze mam z neho trosku busenie srdca uzivam to kvoli hematomu (3mmpod plodom)som v 10tt sem tam som vedela zakrvacat teraz som 2 dni nekrvacala tak to mam radsej uzivat, kanavit mam brat len pri krvacani a uzivam aj progesteron dnes som zistila ze mam trochu zvysene tsh endokrinol. Mi na ordin. Eutyrox 25 1xdenne okrem toho sa liecim na chronic. Hypokaliemiu uzivam kalium 2xdenne mozem to suvisiet s tym tsh? Alebo je to precitliv. Na ascorutin aky mate nazor vy? Dakujem pekne za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, osobne si myslím, že búšenie srdca nie je spôsobené Ascorutinom. Skôr je to endokrinologická záležitosť alebo aj otázka kália. Odsledujte si to, pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť lekára.

  • Pohyby

    , Autor: Adriana

    Dobrý deň, som v 31tt a cely deň mi je nevoľno mám hnačku bolesti hlavy a mierne bolesti v podbrušku a krížoch a búšenie srdca aj keď ležím a som v klude, navyše celý deň necítim skoro vôbec pohyby dieťaťa.. chcem sa teda opýtať čo sa deje a čo stym mám robiť a ci to je dôvod na obavy

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, pri akýchkoľvek ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa eventuálne zdravotníckej zariadenie, kde plánujete rodiť.

  • tehotenstvo

    , Autor: simička

    Dobrý den pani doktorka mám taku otazočku som v 23 tt a v posledných týždnoch cítim silné búšenie srdca hlavne ked ležím na chrbte a potom sa musím pretočit na bok raz je dobre a raz nie pulz mam niekedy aj 110/min môže nejako ublížit poradnu mám o týžden dakujem pekný den

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    na chrbáte neležte, radšej ľavý bok
    k lekárovi radšej zájdite skôr, nech sa vám natočí ekg, či sa nejedná o nejakú novozistenú arytmiu alebo podobne v rámci bezpečnosti vás i plodu
    s pozdravom

  • Dojčenie

    , Autor: odbornik6

    Ďakujem Vám za odpoveď
    Viem že Adipex je stiahnutý z predaja no neskutočne veľa žien si ho objednáva na čierno z CZ nakoľko tam je na lekársky predpis.Viem o nežiadúcich účinkoch tohto lieku, preto som sa chcela najskôr odporne poradiť.No asi dva týždne dozadu som mala na skúšku dve tabletky tohto lieku.Na mojom synovi som nevidela žiadnu zmenu spal krásne,je čulí,smeje sa stále dojčil sa stále v rov.intervale.V týchto dvoch dňoch som nespozorovala nežiadúce účinky ani na sebe jedine že som strašne veľa pila vody obed som jedla normálne a večera lahká.Cítila som sa veľmi dobre,asi na každého adipex funguje inak.Preto som mala na skúšku len dve pozorovala som seba a hlavne syna a žiadna zmena.Viem že ako lekár tento liek zavrhujete a nepoviete mi že ho môžem užívať, adipex je dosť chulostiva tema pre lekarov no o nežiaducich učinkoch som informovana naštudovala som si každy jeden ohlas žien ktore ho aj uživali, jedna nežiaduce učinky ako nespavost ,bušenie srdca mala a ďalšia ho zvladala bez akychkolvek zmien.Mne o seba nejde lebo viem že akakolvek zmena na mojom tele by bol signal že dost a riadne som sa za tie dva dni sledovala.A nič.len sucho.Nechcem ho uživat dlhodobo ani nemam nadvahu 30 kil moja vyška je 160 cm a vaha 57 kg no tych 7 kg sa nedokažem zbavit,necitim sa takto dobre,moja vaha bola vždy 50 kg a to som bola ja.Mne by stačilo uživat možno len 10 dni max 2 tyždne nie dlhodobo v žiadnom pripade.Je možne že adipex ide do mlieka len ozaj v malom množstve a nema vpliv na mlieko a na dieta?-kedže sme fungovali normalne bez zmien
    dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, zopakujem len to čo som Vám už vravela. Je to nebezpečné, pre Vás a ešte viac pre Vaše dieťatko. Adipex je liek ktorý prechádza aj do mlieka, a pre detský organizmus môže byť obzvlášť nebezpečný a môže mať vážne zdravotné následky!!! Nie len že nedoporučujem, ale varujem Vás pred týmto "liekom" pri dojčení,ako matka by ste si nikdy neodpustila ak by sa vášmu dieťatku niečo stalo.

  • Tehotenstvo, búšenie srdca, špinenie

    , Autor: odbornik6

    Dobrý deň,
    som v 21tt a od 12tt mám problémy so špinením a krvácaním. Začalo to v 12tt, kde som bola hospitalizovaná na masívne krvácanie, dg. hematom 6x2cm na prednej strane maternice. Do 6 týždňov sa však našťastie hematom vstrebal. Posledné 3 týždne mám však dosť veľké problémy so špinením, ktorým predchádzajú mdloby, silné búšenie srdca, veľké bolesti do oblasti jazvy (po prvej sekcii) a následne nato začnem špiniť. Posledný krát som aj trošku zakrvácala, takže som bola opäť hospitalizovaná. Kontrolné vyšetrenia - vag vyšetrenie hmatom, vonkajšie ultrazvukové vyš, vyšetrenie krvi, moču, tlaku - všetko negatívne.
    Vedeli by ste mi poradiť, čo to môže byť? Čo by mi mohlo teoreticky spôsobovať to silné búšenie srdca a následné špinenie? Už som z toho zúfalá :(
    Ďakujem veľmi pekne za odpoveď, Joanna

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    ťažkosti, ktoré opisujte sú znakmi hroziaceho predčasného potratu/pôrodu. Ak však hovoríte,že všetky výsledky sú v poriadku, že sa váš vaginálny nález nemení a na ultrazvuku nie sú úž žiadne známky hematómu, či nízko nasadajúcej placenty tak skúste začať s užívaním Magnesia v tabletkách , kľudne aj 3x1 tbl, prípadne šumivé magnézium. Odstráni úzkosťa pôsobí aj čiastočne tokolyticky, teda proti kontrakciám.