Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,275 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Hormonálna nerovnováha,priberanie

    , Autor: Aniko23

    Dobrý deň. Pán doktor mám taký problém, že som pred tromi mesiacmi začala s diétou natur house, kde mi bolo doporučené vysadiť po 5 rokoch antikoncepciu nakoľko mi vraj zadržiava veľa vody v tele...no od kedy som ju vysadila a po neúspešnej diéte skončila aj s ňou,tak aj napriek zdravej strave a cvičeniu som začala veľmi rýchlo priberať aj 2-3kg za týždeň... mám 29 rokov a už posledné dva týždne sa cítim úplne zle som bez nálady, mám dosť veľké výkyvy nálad a neviem čo sama so sebou... mám pocit, že to postupuje až do depresií...ani po troch mesiacoch sa mi hormóny neustálili a mám nepravidelný menzes s tým, že niekedy aj tri krát do mesiaca...vedeli by ste mi prosím nejako poradiť? Moja gynekologička má momentálne dovolenku... chcela by som hlavne dať dokopy hormóny a váhu pretože sa mi zdá nech robím čokoľvek nič mi nezaberá...okrem iného som bola u obvodného a z preventívnej prehliadky mi povedal, že mám všetko ok ...tak neviem, či sa mi toto všetko dá dokopy ak začnem brať opäť antikoncepciu alebo čo by ste mi poradil? Ďakujem pekne ????

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, priberanie 3kg za týždeň v poriadku nie je. Vhodné by bolo doplniť endokrinologické vyšetrenie. Dá sa uvažovať aj o opätovnom nasadení hormonálnej antikoncepcie, je však potrebné vylúčiť, či zistiť príčiny priberania. Nemusí sa vôbec jednať o gynekologický problém, Váš obvodný gynekológ Vám však môže realizovať hormonálny profil a na základe toho určiť ďalší postup. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť.