Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,599 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Norethisteron

    , Autor: Martina184

    Dobrý deň, dcéra užívala dlhodobo norethisteron, má trombocytopeniu a pri prvej menštruácii sme mali veľké problémy. Teraz po 2 rokoch 12.5. jej ho vysadili že by sme mali dostať menštruáciu doteraz sme nedostali. Je to vporiadku? Kedy ju môžme dostať. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže nepoznám žiadne bližšie okolnosti, ani informácie, neviem sa Vám bližšie objektívne vyjadriť. Vo všeobecnosti sa po vysadení Norethisteronu dostaví menštruácia do 5 dní. Najvhodnejšie je sa pýtať obvodného gynekológa, ktorý pozná všetky výsledky, nálezy, okolnosti a informácie a najobjektívnejšie sa Vám bude vedieť vyjadriť.

Podobné otázky

  • Meškajúca menštruácia

    , Autor: Kaja19

    Dobrý deň. Chcem sa spýtať, keďže moja pani doktorka ma dovolenku. Mala som dostať menštruáciu 20.7.22, ale keďže menštruácia začala meškať tak som začala užívať norethisteron ale len jednu tabletku denne, samozrejme predtým som si urobila pre istotu test, vyšiel negatívne. Menštruacia neprišla, poslednú tabletku som si dala 30.6.22, odvtedy čakám či menštruácia príde ale nič, ani necítim žeby mala prísť. Je to v poriadku? Nie je možnosť žeby som mohla byť tehotná ( keďže s manželom sa snažíme o 3 bábo) a test mi to neukáže stále? Alebo je to len vplyvom tých tabletiek a menštruácia kvôli tomu aj napriek už 5 dňom od poslednej stale neprišla? Ďakujem pekne za odpoveď. :)

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin meškania menštruácie môže byť viacero, vylúčiť sa za daných okolností nedá ani tehotenstvo. Ďalšou z možností je znepravidelnenie cyklu vplvom Norethisteronu. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Tehotenské testy má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškania menštruácie, skôr realizované testy môžu byť aj falošne negatívne. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Noretisteron

    , Autor: Kika9878

    Dobrý deň
    Práve som vybrala noretisteron a mám veľké bolesti a silnú menštruáciu na ktoru niestom zvyknutá keďže tá moja je slaba a trvá najviac 4 dni
    Moja otázka je koľko dní je ešte normálne silné krvácať po dobrati liekov a kedy mám už ísť za svojou lekárkou ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron je “dvojdečná zbraň”. Môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, medzi najčastejšie vedľajšie účinky Norethisteronu patrí nepravidelné a silné krvácanie. Stav by sa mal postupne upraviť, je to však individuálne u každej ženy. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia po Norethisterone

    , Autor: Patrishaa

    Dobrý deň pán doktor,
    Norethisteron som brala 6 dní na priblíženie menštruácie (tabletky mi ho priblížili o 2 dni) a menzes som dostala na 3 deň od vysadenia.
    Krvácanie však bolo slabšie a trvalo kratšie ako normálne. No teraz, asi na 4.deň od konca prvého krvácania som dostala akoby znovu menzes už silnejší a aj s bolesťami ako mávam vždy.
    Viete mi prosím nejako povedať čo sa môže diať? alebo čo to znamená?
    Mám očakávať teraz znovu očakávať niekoľkodnové krvácanie?
    (Pred predpísaním lieku som na priehliadke mala všetkl Ok)
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron je “dvojdečná zbraň”. Môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, ktoré sa nemusia prejaviť u každej ženy. Medzi najčastejšie vedľajšie účinky Norethisteronu patrí nepravidelné krvácanie, či špinenie, ktoré nemá žiadnu logiku. Pobolievanie v podbrušku, ako pri menštruácii sa môže tiež vyskytovať. Stav by sa mal postupne upraviť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Norethisteron

    , Autor: Dafne

    Dobry den,
    dcera sa vratila vcera z dovolenky v Chorvatsku, pocas ktorej brala Norethisteron na doporučenie svojho gynekologa, kedze si chcela oddialit menzes. Rano mala poslednu tabletku a uz pocas cesty vlakom domov, mala 3x hnacku a dnes rano uz niekolkokrat vracala. Je trochu aj vyhadzana na brade a hrudi. Citala som v letaku, ze su to vedlajsie ucinky. Prosím o radu, co s tym dalej... a ako dlho to bude asi trvat? Treba nieco uzivat? Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, ktoré sa nemusia prejaviť u každej ženy. Aj keď sa prejavia, sú individuálne. Ak už dcéra Norethisteron neužíva, ťažkosti by mali odoznieť do niekoľkých dní. Liečba ťažkostí je symptomatologikcká, v závislosti od intenzity a nutnosti užiť lieky. Pri hnačke, či zvracaní je možné použiť lieky proti hnačke, či zvracaniu. Na vyrážky je možné užiť voľnopredajné antihistaminikum.

  • bolesti brucha

    , Autor: Janka34364

    Dobrý deň, chcela by som sa Vás opýtať pred menštruáciou čo bolo 1,2, a 3.7 som mala bolesti v podbrušku už toho 3 som začala brať tabletky norethisteron zentiva. Brala som ich do 14.7 na oddialenie menštruácie kvôli dovolenke. Ako som ich brala tak celú dovolenku ma nič nebolelo. Ako náhle som ich vysadila bolesti prišli znovu 2 dni na to som dostala silnú a bolestivú menštruáciu nebolo to špinenie ani nič podobné, bolo to krvácanie aké som mávala vždy akurát bolestivejšie a silnejšie, 6. a 7. deň som mala špinenie ale to som mávala vždy pri menštruácií. No ako mi skončila menštruácia tak ma bolelo brucho a stále aj bolí stále a neviem čo to môže byť, no potom mi prišlo do úvahy aj možné tehotnestvo. Nemám žiadne nevoľnosti ani zmeny chuti ani nič podobné stravujem sa normálne. Ak by ste mi vedeli poradiť budem veľmi rada. Vopred ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, ktoré sa nemusia prejaviť u každej ženy. Príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero. Takto, iba na základe opisu, sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.