Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,800 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menstruacne problemy

    , Autor: Dada55

    Dobrý deň, posledný pohlavný styk som mala 25.9.2021, menštruáciu mávam pravidelnú nakoľko 2 roky beriem HAk, v októbri som mala normálnu menštruáciu, ale teraz mi mešká menštruácia 18 dni v deň menštruácie som mala len takú hodinovú menštruáciu a potom zmizla, robila som si veľa tehotenských testov a všetky sú negatívne. Teraz mám 3 dni strašené bolesti krížov, ktoré mi idú do nohy môže to byt spôsobené nejakým gynekologickým problémom? A boli ma v ľavom podbrušku také kŕče aj keď si sadnem, neviete čo by to mohlo byť? A tehotenské testy si už asi nemusím robiť, či? Myslite že tehotenstvo môžem vylúčiť? V októbri som bola u gynekologicky a nasla mi zapáľ a musela som užívať antibiotika. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Na základe iba popísaných okolností sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Príčin Vašich ťažkostí môže byť viacero, nemusia byť všetky gynekologického pôvodu. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý pozná všetky výsledky vyšetrení, bližšie informácie a najobjektívnejšie sa Vám bude vedieť vyjadriť a určiť ďalší postup.

Podobné otázky

  • Menstruacne problemy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň, mám problém, s menštruáciou, jeden mesiac ju mám a jeden mesiac nie, teda beriem HAK 2 roky. Dnes som bola u mojej gynekologicky a ta mi povedala, že nie som ani tehotna ani cystu nemam ani na zapal to nevyzera, to pre istotu mi zobrala stery. A ja som sa dala ockovat v auguste druhou davkou a od Novembra mi to hapruje tá menštruácia že raz mám raz nie, doktorka mi povedala že ak mi nepríde vo Februári že mám prísť a dá mi injekciu. A mám výtok dala mi Gynoflor vafginálne tablety chcem sa spytat ked si to zavediem nezostane to vnútri alebo sa nemusím báť a rozpustí sa to? Nemám s tým skúsenosti tak mám troška obavy, preto sa pýtam. A mám aj vysoký tlak ale to mám už 8 rokov a začala som len teraz brať lieky, v októbri ale doteraz som priblémy nemala, myslíte si tiež že to môže byť zapríčinené tým očkovaním? Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak užívate hormonálnu antikoncepciu, krvácanie z vysadenia sa nemusí dostaviť každý mesiac. Je to normálne. očkovanie má vplyv na menštruačný cyklus, takže to môže tiež zohrávať svoju úlohu, že u Vás nedochádza ku krvácaniu z vysadenia každý mesiac, aj za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie. Ak užívate hormonálnu antikoncepciu, injekcia na vyvolanie menštruácie sa nepodáva. Gynoflor je preparát na úpravu pošvovej mikroflóry, zavádza sa do pošvy, najlepšie večer pred spaním, aby sa počas noci v pošve tabletka rozpustila. Čo sa týka možného vplyvu očkovania na vysoký tlak, je to skôr otázka na internistu kardiológa, ale vylúčiť sa to nedá.

  • Menštruácne problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý, chcem sa spýtať včera som mala dostať menštruáciu ale zatiaľ nič, mám mierne bolesti v podbrušku, často chodím na malú potrebu a som extrémne unavená od pondelka by som stále len spala, môže to mať niečo s tým spoločne? Tehotná nie som lebo posledný styk som mala v septembri 2021. V utorok som objednaná ku gynekologicke keby som nahodou nedostala svoje dni teda vynechanie z antikoncepcie. Ak by mi menštruácia neprišla mám začať užívať antikoncepciu tak či tak? A stala sa mi taká vec že v novembri som nemala svoje dni v Decembri som mala a teraz zase nie, ďakujem pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejdená o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie z vysadenia, ktoré sa aj napriek pravidelnému užívaniu tabliet hormonálnej antikoncepcie nemusí dostaviť každý mesiac. AK užívate tabletky pravidelne, tehotenstvo je veľmi málo pravdepodobné. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. V prípade nejasností alebo ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacne problemy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň, ja som sa chcela spýtať, minulý mesiac som nemala menštruáciu ale neriešila som to nakoľko viem že tehotná nie som, teraz mi prišla ale mám ju už 4 dni a je silnejšia, ja mávam maximálne 3 dni a takú slabšiu môže to byť spôsobene tým že som minulý mesiac nemala žiadnu? A od nedeľe t.j 12.12.2021 budem zase pokračovať v antikoncepcii, keď ju budem brať a menštruáciu by som stále mala, tak nemôže sa stať že sa menštruácia odíde nakoľko budem brať antikoncepciu? Ďakujem pekne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu, ale o krvácanie z vysadenia zo spádu hormónov, ku ktorému aj napriek pravidelnému užívaniu tabliet hormonálnej antikoncepcie nemusí dôjsť. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie aj pri pretrvávaní špinenia. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruačné problémy

    , Autor: daska-2

    Dobrý, chcela som sa spýtať bola som u mojej gynekologičky 20 dní od pohlavného styku, robila mi aj výtery a mala som zápal. Keby som bola tehotná tak by to vedela zistiť bez toho aby mi zobrala krv? Či by mohla vedieť vtedy keby som mala zväčšenú maternicu a podľa toho by vedela že som tehotná? Na sone nenašla nič len ten zápal ako som spomínala, a keď žena berie antikoncepciu a mešká jej to napríklad kvôli zápalu môže jej to prísť aj počas toho keď užíva to balenie teda keď ešte neprerušila tu 7 dňovu prestávku? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, na USG nie je vidieť 20 dňové tehotenstvo. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie tehotná nebudete. Áno, špinenie, či krvácanie sa môže počas užívania hormonálnej antikoncepcie vyskytovať prakticky počas celého cyklu, aj mimo sedemdňovej pauzy, či obdobia užívania placebo tabliet. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacne problemy

    , Autor: daska-2

    Dobrý deň, chcem sa spýtať, keby som bola tehotná tak test by mi to už ukázal, však? Pohlavný styk som mala naposledy 25.09.2021 a stále mám negatívny výsledok a 14 dní mi mešká menštruácia, a včera ma som začala mať bolesti v podbrušku na prvej strane také pichavé bolesti a dosť ostré, a tiež ma bolí chrbtica spodná časť a celkovo brucho, v minulosti som mohla mať cystu, keby som ju mala tak nemusím mať menštruáciu? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin meškania menštruácie môže byť viacero, nemusí sa jednať iba o tehotenstvo. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý jednoznačne vylúči alebo potvrdí tehotenstvo, určí možnú príčinu ťažkostí stanoví ďalší postup.