Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
16,029 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Duphaston

    , Autor: Filomena

    P.doktor menzes mám už 8 deň silnejší a o pár dní mám užívať duphaston..kedy si môžem nasadiť dycinone..aby som už potom nekrvacala...alebo môžem začať užívať ten duphast aj keď budem krvácať.. duphaston využívam kvôli dlhému krvácaniu..mám 50 rokou.. maternicu čistú..nechcem furt vyvolávať doktorovi...lebo si myslím..že v mojom veku asi môžem mať dlhšie a kratšie cykly aj dlhšiu menštruáciu...ešte jedna otázka p.doktor myslíte že ten duphast mi môže ovplyvniť menzes ..a menštruačné cykly...a rastie menej sliznica maternice pri užívaní duphastonu.....inú liečbu mi zatiaľ nenavrhol p.doktor...dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, liečbu si svojvoľne nenasadzujte ani neupravujte. Duphaston má vplyv na menštruačný cyklus, niekedy je však jeho účinok nedostatočný a je potrebné zmeniť postup aj liečbu. Bez poznania výsledkov vyšetrení, okolností, či bližších informácií sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Cez telefón sa ordinovať tiež nedá, preto pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností je potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa osobne.

Podobné otázky

  • Spinenie mimo cyklu

    , Autor: Petra24

    Dobrý deň ,v júli som na oddialenie menštruácie užila dve krabičky Duphastonu nakoľko mám PCO a bez Duphastonu mi menštruácia nepríde.Vo dobrati Duphastonu som menštruácia dostala a po skončení mi začalo hnedé spinenie dlhodobé na ktoré mi bol nasadený ascorutin znova s duohastonom na 16 deň od poslednej menštruácie ,ascorutin nezabral a po dobrati Duphastonu som vysadila aj ascorutin.menstruacia prišla bola silnejšia a trvala cca 4 dni ..hneď po 3 dňoch znova spinenie.mize to byť hormonálna nerovnováha?ako pokračovať ďalej.dakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, podľa opisu sa jedná najskôr o hormonálnu nerovnováhu, ktorá spôsobuje nepravidelné špinenie. Nepoznám síce bližšie okolnosti a informácie, ale je vhodné pouvažovať o nasadení hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Sekundárna anemorea

    , Autor: Vikypetko

    Dobrý deň chcem sa opýtať pozerala som si zdravotný záznam v elektronickej pobočke v tej je napísané že mám sekundárnu anemoreu ... Menštruácia mi pred mesiacom meškala pred tým som brala duphaston od 16 dňa cyklu do 25 DC len my neprišla potom som dostala agolutin ms prišla a dr mi dala femoston tento mesiac som mala ms až dva krát docitala som sa že femoston sú tabletky pred menopauzou ... Tabletky som prestala užívať niekde v polovici môžem teraz očakávat ms alebo nie .. s manželom sa snažíme k bábätko môže mať na to vplyv aj ťa sekundárna anemorea alebo by som mala to riešiť nejako inak
    Mám 19 rokov pred dvoma rokmi som Bohu žiaľ prišla o bábätko bolo mi vykonané prečistenie už druhý rok mám problém s ms najskôr som mala vodnate cysty menštruácia mi vôbec nechodila teraz je to tak tiež tak isto raz mi prídu raz nie ako mám postupovať ďalej ďakujem viem že otázku som tu dala ale dopísala som vek a podobne ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aj napriek poznaniu veku sa Vám takto neviem bližšie objektívne vyjadriť. Ako som už písal, sekundárna amenorrhea je diagnóza, ktorá sa dáva, ak žene mešká menštruácia z rôznych príčin. Je to štandardne zadávaná diagnóza. Krvácanie po vysadení Femostonu by sa malo dostaviť do niekoľkých dní. Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa. Ak sa neúspešne snažíte otehotnieť viac ako rok, je vhodné porozmýšlať o návšteve centra asistovanej reprodukcie.

  • Sekundárna anemorea

    , Autor: Vikypetko

    Dobrý deň chcem sa opýtať pozerala som si zdravotný záznam v elektronickej pobočke v tej je napísané že mám sekundárnu anemoreu ... Menštruácia mi pred mesiacom meškala pred tým som brala duphaston od 16 dňa cyklu do 25 DC len my neprišla potom som dostala agolutin ms prišla a dr mi dala femoston tento mesiac som mala ms až dva krát docitala som sa že femoston sú tabletky pred menopauzou ... Tabletky som prestala užívať niekde v polovici môžem teraz očakávat ms alebo nie .. s manželom sa snažíme k bábätko môže mať na to vplyv aj ťa sekundárna anemorea alebo by som mala to riešiť nejako inak ? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, sekundárna amenorrhea je diagnóza, ktorá sa dáva, ak žene mešká menštruácia, a to z rôznych príčin. Je to štandardne zadávaná diagnóza. Nepoznám však žiadne bližšie okolnosti, ani informácie, vek, ani okolnosti ohľadne snaženia sa otehotnieť, preto sa Vám neviem bližšie vyjadriť. Nerozumiem celkom, prečo Vám bola nasadená liečba Femostonom, ktorý patrí medzi hormonálnu substitučnú liečbu. Po vysadení liečby by sa malo dostaviť špinenie, či krvácanie. Pri nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa. Ak sa neúspešne snažíte otehotnieť viac ako rok, je vhodné porozmýšlať o návšteve centra asistovanej reprodukcie.

  • problem

    , Autor: JARoslava44

    Dobry den. Ked mam nepravidelnu menstruaciu, skratil sa mi cyklus z 28 dni na 22, alebo proste špinim tyzden pred menzes, znamena to ze mam malo progesteronu?Co by ste mi odporucil, hak alebo je nieco ine na trhu? AK hak tak jednozlozkova? Mavam migreny, pred menzes a v strede cyklu,som nervozna a dokonca mam nadchu. Je to PMS? Co na toto zabera? Mam 42 rokov. Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto na slepo je tažké sa objektívne vyjadriť. Je potrebné realizovať gynekologické vyšetrenie, či nie je dôvodom nepravidelného krvácania, či dlhodobejšieho špinenia napríklad polyp, prípadne iná patológia maternice. Následne bude vhodné realizovať hormonálny profil a na základe toho je možné zvážiť nasadenie Duphastonu, prípadne hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Problém s regulovaním cyklu s pomocou tabliet

    , Autor: Vilmuska

    Dobrý deň, pán Doktor. Už tri mesiace beriem liek na regulovanie cyklu. Neviem, či sa tu smie písať jeho názov, tak radšej píšem iba účinnú látku - dydrogesterón (10mg). Tabletky mám užívať na 19. deň od menštruácie, čo mi najbližšie vychádza na zajtra. Dnes som ale nečakane začala zasa krvácať a vyzerá to ako riadny menzes, nie nejaké špinenie. Čo teraz robiť? Mám čakať, až menzes skončí a rátať 19 dní od dnes? Alebo pokračovať v užívaní od zajtra, ako bolo pôvodne nariadené? Pani doktorka je aktuálne na dovolenke a nemám sa koho spýtať. Ďakujem krásne.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania Duphastonu sa môže vyskytnúť nepravidelné krvácanie, či špinenie. Je to najčastejší vedľajší účinok. Ak sa Vám menštruácia dostavila už dnes, začnite s užívaním Duphastonu už dnes a pokračujte v jeho užívaní podľa odporúčaní.