Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • špinenie

    , Autor:

    Dobrý den, môžem mat špinenie mimo menzes od toho, že mám náročnu prácu a nosím ťažké predmety?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero. Samozrejme, vplyv pracovného prostredia môže zohrávať úlohu, že je to ale jediná príčina, si nemyslím. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Mohla mi Escapelle rozhodit cyklus?

    , Autor:

    Dobry deň, to som zase ja
    6 Aprila som uzila po nechranenom pohlavnom styku tabletku po .. partner do mna neejakuloval no bala som sa .. 5 dni na to 11.5 som dostala menstruaciu vyvolanu tabletkou a normalne dostavam menstruaciu 13teho … v máji sme mali znova prerušovany pohlavny styk.. len 13 maja sa menstruacia nedostavila a dostavila sa az 24 maja … 20 maja som si robila test ktory vysiel jasne negativny … a menstruacia 24 trvala a bola uplne normalna a 13 juna mi znova prisla menstruacia ktora bola tak isto normalna… 29 juna v case mojej pravdepodobnej ovulacie som mala veľmi malý vytok krvi cca 3-4 hodiny po sexe pri ktorom doslo aj k prstom .. a neviem ci mam toto spinenie zvalit na ovulacne krvacanie , spinenie z tabletky alebo nechty partnera .. a dnes je 22 jula a menstruacia zatial nikde.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, prerušovaný pohlavný styk nie je antikoncepcia, otehotnenie je preto možné. Čo sa týka spomínaného špinenia, pár možných príčin ste už spomenuli. Odsledujte si to. Tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie.

  • Kyretaz a menštruácia

    , Autor: miroslava88

    Dobrý deň.
    Po cisarskom reze na JIS mi začalo krvácať do brucha. Museli ma opäť operovať, skoro som zomrela. Zachránili ma, bolo to zlé stratila som veľmi veľa krvi, a z toho dôvodu mi spravili kyret. Šestonedelie som mala ružové krvácanie primerane a následne silný žltý výtok ktorý trval asi 3 týždne a slabo. Je to už pol roka, a menštruáciu dostávam pravidelne ale mám problém že je veľmi slabá. Je to iba špinenie a a aj to iba jeden dva dni, a možno iba dvakrát za deň spozorujem hnedý výtok na papieri. Inak nepotrebujem žiadne hygienické potreby ani slim. Cítim sa zle a neviem si zvyknúť že nemám menštruáciu ako mám mať. Inak by malo byť všetko v poriadku. Je nejaká šanca že sa mi sliznica zregeneruje a začne opäť rásť? Pripadne lieky alebo bylinky? Moja doktorka to nechce riešiť, vraj ak nechcem deti tak to mám nechať tak. Ale ja sa cítim takto zle. Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, po pôrode, či už spontánnom alebo sekcii, je pomerne časté, že dôjde k zmene menštruačného cyklu, či už sa zmení intenzita alebo pravidelnosť krvácania. Ak máte pravidelnú a nebolestivú menštruáciu, hoci slabú, neviem, či je nutné niečo riešiť. Väčšinou sa stretávame s pacientkami, ktoré riešia silnú menštruáciu, ktorú chcú zmierniť a nie s tým, že chcú menštruáciu zintenzívniť. Existujú voľnopredajné bylinkové doplnky výživy na úpravu menštruačného cyklu, môžete ich vyskúšať.

  • Krvavý výtok

    , Autor:

    Dobrý deň, chcem sa spytat v polke cyklu minuly mesiac som mala krvavý výtok, následne slabšiu menštruáciu ako obvykle a teraz mám opäť v polke cyklu krvavý výtok. Čo to môže znamenať? Môže to byt tehotenstvo?
    Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak sa výtok vyskytuje uprostred cyklu, môže sa jednať aj o ovulačné špinenie, či krvácanie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasnosti navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobrý deň p. Doktor, užívam hormonálnu antikoncepciu maitalon , do teraz som nemala žiadny problém, až do teraz kým som si neurobila prestávku od menštruácie , mala som pauzu dva mesiace a začala som špiniť ešte počas užívania posledných tabliet , tak som ich vysadila a dostala som menštruáciu , menštruácia mi skončila pred dvoma troma dňami a znova spinim a mám aj bolesti mierne ako keby som mala znova dostať menštruáciu , znova som navrhla na nový blister tabletiek , viete mi prosím poradiť či som si takto mohla rozhádzať cely cyklus ? Dosť ma to vystrašilo , ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže špinenie, či krvácanie vyskytovať prakticky po celý cyklus. Je to hlavne v začiatkoch užívania tabliet (či už úplné prvé užívanie alebo opätovné užívanie po pauze). Tabletky treba užívať pravidelne aj vtedy, ak sa vyskytne špinenie. Nie je vhodné si svojvoľne vysadzovať tabletky, ako príde. To má potom za následok znepravidelnenie krvácania, alebo zvýšenú pravdepodobnosť krvácania, aj napriek pravidelnému užívaniu tabliet. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Mohla mi tabletka Escapelle rozhodit cyklus?

    , Autor:

    Dobry deň,
    6 Aprila som uzila po nechranenom pohlavnom styku tabletku po .. partner do mna neejakuloval no bala som sa .. 5 dni na to 11.5 som dostala menstruaciu vyvolanu tabletkou a normalne dostavam menstruaciu 13teho … v máji sme mali znova prerušovany pohlavny styk.. len 13 maja sa menstruacia nedostavila a dostavila sa az 24 maja … 20 maja som si robila test ktory vysiel jasne negativny … a menstruacia 24 trvala a bola uplne normalna a 13 juna mi znova prisla menstruacia ktora bola tak isto normalna… 29 juna v case mojej pravdepodobnej ovulacie som mala veľmi malý vytok krvi cca 3-4 hodiny po sexe pri ktorom doslo aj k prstom .. a neviem ci mam toto spinenie zvalit na ovulacne krvacanie , spinenie z tabletky alebo nechty partnera .. a dnes je 14 jula a menstruacia zatial nikde.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vo všeobecnosti tabletky emergentnej hormonálnej antikoncepcie majú vplyv na menštruačný cyklus a môže dôjsť k jeho znepravidelneniu. Špinenie alebo slabé krvácanie v strede cyklu môže byť ovulačné krvácanie. Odsledujte si to. Deň meškajúca menštruácia ešte neznamená nepravidelný cyklus. Odsledujte si to.