Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,817 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie

    , Autor:

    Pán doktor, mam 52 rokov .Posledny pol rok vykazovali hodnoty hormonov menopauzu. Kvoli špineniu v auguste vykonana kyretaž s vysledkom polypoidna sliznica bez atypii.Odvtedy menzes 27.12 slaby.Hiodnoty hormonov - Estr - 47, FSH 58, opakovane.Vyška sliznice 3,2mm.Teraz som pred 10 dňami začala krvacať, preve 4 dni veľmi slabo, potom sa to rozhehlo s veľkymi koagulami. Bol pichany DYcynone a ascorutin, nepomohla, dnes ma čaka kyretaž.Bola odobrata krv na hormony- ERST 380, FSH 17,9, Prog. 0,19, Prolaktin a testpsteron v norme.Som vyčerpana, zoslabnuta z toho krvacania.Je možne, aby sa hormony vratili do stavu, ako pred menopauzou,?Bola som ako zdravotnička očkovana Pfizerom. Aj moja kolegyňa a znama mala take problemy v terajšej dobe., tiež boli očkovane. Je možne, že ich sposobila očkovaia latka?Pan doktor, pomože ta kyretaž pri tak silnom krvacani? ďakujem za Vašu odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nemyslím si, že očkovanie má súvis s Vašimi ťažkosťami, ktoré máte dlhodobejšie. Kyretáž by mala krvácanie zastaviť, podľa histológie sa určí ďalší postup. Dysfunkčné krvácanie v menopauze netreba podceňovať.

Podobné otázky

  • Menštraucia prišla skor

    , Autor: KsT1

    Dobry deň menštruacia prišla 17.1. a 7dňovy pauzu začinam 24.1.....od 10.1 som uzivala lieky dorsiflex na 5dni. a to 17.1som dostala covid kasel sopel a pod. Dostala som aj antibiotika. Chcem sa spytat či ma toto všetko vplyv že som dostala menzes skor a že či mam pokračovat v 7dňovej pauze alebo začat uživat dalšie balenie Belari. Lebo už sa mi toto stalo že menštruacia prišla skor a aj tak som si dala 7dňovu pauzu a dostala som aj tak menzes takže som krvacala2 tyždne.
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa nejedná o menštruáciu, ale o krvácanie z vysadenia. Aj napriek pravidelnému užívaniu tabliet hormonálnej antikoncepcie sa môže špinenie, či krvácanie vyskytovať počas celého cyklu. Pokračujte pauze podľa plánu a následne v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Spomínané užívané lieky, ako aj infekcia COVID-19 mohla mať vplyv na intenzitu, charakter, aj dĺžku krvácania. Odsledujte si to.

  • Meggy 455

    , Autor: Meggy455

    Dobrý deň prajem a ďakujem ak mi môžete poradiť .
    Dostala som menštruáciu ale krvácala som len 2 dní a 4 dní nič neviem či sa mám báť alebo je to vážne môj gynekológ mi povedal len toľko ak sa to zopakuje tak potom to bude riešiť ale to mávam každe 2 mesiace tak a niekedy mám dvakrát menštruáciu do mesiaca a potom zas mám len menštruáciu 2 dní to není normálne u dievčatá ktoré má 24 rokov

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ak sa špinenie, či krvácanie vyskytuje dva dni cca v strede cyklu, môže sa jednať o ovulačné krvácanie. Následne sa na cca 28. deň cyklu môže jednať o dvojdňové menštruačné krvácanie. Nemusí sa jednať o žiadnu patológiu. Takto s Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Agolutin

    , Autor: Kingi

    Dobry den. Zas sa obraciam na vas. Dakujem zaroven aj na predosle odpovede. Vela ste mi pomohli. Teda ako som uz pisala strucne:26-ho som mala hysteroskopiu s kyretazou bez problemou(10mm)polip. Bol uplne odstraneny. Po tomto som spinila cca 10 dni. Potom dalsia menstruacia trvala od 1.1 do 13.1. Dr. Mi dal na 3 dni Agolutin injekciu. S tym sa krvacanie zastavilo. Ovsem mi povedal ze uh. Ukazuje ze este nemam odmenstruovane preto dal injekcie. A ze po 3 davkach by sa mala menstruacia zastavit na 1-2 dni a znovu sa dostavi a bude trvat 5 dni. Lenze posledna injekciq bola teraz v nedelu, ale odvtedy mi menstruacia neprisla. Mam citlive prsia. Moze sa stat ze som zostala tehotna? Nakolko sme sa nechranili v novembri. Za odpoved dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže ste mali realizovaný zákrok na maternici 26.11.2021, tehotenstvo je za týchto okolností, aj napriek tomu, že ste mali v novembri nechránený pohlavný styk, vylúčené. Agolutin môže tiež spôsobiť nepravidelné krvácanie, či špinenie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menstruacia po núdzovéj tabletke

    , Autor: Lily712

    Dobrý den,v nedeľu ráno som uzila escapelle, no menzes som mala dostať v piatok čiže mi meškali no u mna to je zvykom plus mínus 3dni vzdy,pred tabletkou som určite tehotná nebola mala som teliesko,včera po 4dnoch mi konečne došla ms teda aspoň som si myslela,cely den do cca 18.00 som špinila az ako hneda krv,a potom sa objavila krv klasicka na tampóne, no nebolo jej veľa celu noc zase nic ani teraz ,myslite ze je to v poriadku?letak som čítala ms by sa mala dostaviť po užití do 5dni,no netuším či už toto co bolo včera mozem počítať za menzes,myslite ze to môže znamenať tehotenstvo?ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, medzi najčastejšie vedľajšie, či nežiadúce účinky núdzovej antikoncepcie patrí nepravidelné, či neočakávané krvácanie. Takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach, ako aj pre jednoznačné vylúčenie tehotenstva navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Dlhé menštruačné krvácanie

    , Autor: Simad

    Dobrý deň pán doktor,
    chcela by som sa Vás spýtať, čo môže byť dôsledkom dlhého krvácania. Pol roka dozadu mi bolo diagnostikované PCO a odvtedy užívam Utrogestan užívam ho hlavne na úpravu cyklu, pretože som mala dlhé spinenie pred aj po menštruácii. V novembri som napr.dostala menštruáciu dvakrát do mesiaca a v decembri som mala zase ukážkovú menštruáciu bez špinenia, bolestí a nebola ani silná a trvala 6 dní...tento mesiac som dostala špinenie na 23.deň cyklu, o 3 dní som dostala menštruáciu, ktorá ale bola slabšia a viac menej(sem tam pichanie v mieste vaječníkov) bez bolestí a na 6.deň som mala pocit že mi menštruácia skončila, no na druhý deň ráno som zasa krvácala ale už dosť silno a prišli už aj bolesti. Silné krvácanie trvalo dva dni, no krvácanie stále nechce skončiť dnes je to už 12.deň...Čo by mohlo byť príčinou dlhého krvácania? S manželom sa snažíme aj vyše roka o dieťa, ale neúspešne a môj dr.to nejak extra nerieši, v novembri mi robil ultrazvuk vraj bolo všetko v poriadku, na krvácanie dvakrát do mesiaca sa vyjadril, že sa to proste stáva...už neviem, ako ďalej mám pokračovať keďže ani neviem, či vôbec prebieha u mňa ovulácia.
    Ďakujem za odpoveď
    S pozdravom
    Simona H.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin krvácania môže byť viacero, takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Nepoznám žiadne bližšie informácie, nálezy, výsledky vyšetrení, hormonálneho profilu, USG vyšetrení, ani okolnosti. Ak krvácate už 12 dní, nie je to úplne v poriadku. Bude vhodné pouvažovať aj o histologizácii sliznice. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, pri silnom krvácaní gynekologickú ambulanciu alebo pohotovosť nemocničného zariadenia.