Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,599 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Menzes

    , Autor: odbornik6

    Dobrý den. Poprosila by som o radu totiz mam problem. Meska mi menzes 10 dni. Samozrejme robila som si 5t.testov (nie naraz a nie v jeden den) kazdy bol negativny.Mam bolesti v podbrusku a biely az priesvitny vytok no po menzese ani stopy. Je mozne ze som tehotna? S manzelom mame prerusovany styk a este kojim nasu 14.mesacnu dcerku. Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    vynechanie menštruácie skôr spôsobila hormonálna nerovnováha spôsobená dojčením ako prípadná gravidita. Na druhej strane prerušovaná súlož ani dojčenie nie sú dostatočná forma ochrany proti neželanému otehotneniu. Ak sa menštruácia nedostaví do 7 dní navštívte lekára.

Podobné otázky

  • Ms

    , Autor: Blazena

    Dobrý deň chcem sa opýtať som po porode 5 mesiace nekojim ale mám mlieko ešte naposledy som mala ms 5.7.2022 a druhu som mala mat 1.8.2022 no mešká mi 3 dni dĺžka menzesu je 5 dni cyklu 27 dni myslite si že môžem byt tehotna ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, párdňové meškanie menštruácie ešte nič neznamená. Ak ste však mali nechránený pohlavný styk, tehotenstvo sa vylúčiť nedá. Tehotenský test má zmysel realizovať najskôr na 14. deň meškajúcej menštruácie. Odsledujte si to.

  • M

    , Autor: Blondínka

    Dobrý deň chcem sa opýtať dostala som menzes o 5 dní skôr ale iba na jeden deň čo to môže znamenať?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin môže byť viacero. Takto sa Vám však neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia po Norethisterone

    , Autor: Patrishaa

    Dobrý deň pán doktor,
    Norethisteron som brala 6 dní na priblíženie menštruácie (tabletky mi ho priblížili o 2 dni) a menzes som dostala na 3 deň od vysadenia.
    Krvácanie však bolo slabšie a trvalo kratšie ako normálne. No teraz, asi na 4.deň od konca prvého krvácania som dostala akoby znovu menzes už silnejší a aj s bolesťami ako mávam vždy.
    Viete mi prosím nejako povedať čo sa môže diať? alebo čo to znamená?
    Mám očakávať teraz znovu očakávať niekoľkodnové krvácanie?
    (Pred predpísaním lieku som na priehliadke mala všetkl Ok)
    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron je “dvojdečná zbraň”. Môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, ktoré sa nemusia prejaviť u každej ženy. Medzi najčastejšie vedľajšie účinky Norethisteronu patrí nepravidelné krvácanie, či špinenie, ktoré nemá žiadnu logiku. Pobolievanie v podbrušku, ako pri menštruácii sa môže tiež vyskytovať. Stav by sa mal postupne upraviť. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • problem

    , Autor: JARoslava44

    Dobry den. Ked mam nepravidelnu menstruaciu, skratil sa mi cyklus z 28 dni na 22, alebo proste špinim tyzden pred menzes, znamena to ze mam malo progesteronu?Co by ste mi odporucil, hak alebo je nieco ine na trhu? AK hak tak jednozlozkova? Mavam migreny, pred menzes a v strede cyklu,som nervozna a dokonca mam nadchu. Je to PMS? Co na toto zabera? Mam 42 rokov. Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto na slepo je tažké sa objektívne vyjadriť. Je potrebné realizovať gynekologické vyšetrenie, či nie je dôvodom nepravidelného krvácania, či dlhodobejšieho špinenia napríklad polyp, prípadne iná patológia maternice. Následne bude vhodné realizovať hormonálny profil a na základe toho je možné zvážiť nasadenie Duphastonu, prípadne hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Norethisteron

    , Autor: Dafne

    Dobry den,
    dcera sa vratila vcera z dovolenky v Chorvatsku, pocas ktorej brala Norethisteron na doporučenie svojho gynekologa, kedze si chcela oddialit menzes. Rano mala poslednu tabletku a uz pocas cesty vlakom domov, mala 3x hnacku a dnes rano uz niekolkokrat vracala. Je trochu aj vyhadzana na brade a hrudi. Citala som v letaku, ze su to vedlajsie ucinky. Prosím o radu, co s tym dalej... a ako dlho to bude asi trvat? Treba nieco uzivat? Dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, Norethisteron môže spôsobiť viacero vedľajších, či nežiadúcich účinkov, ktoré sa nemusia prejaviť u každej ženy. Aj keď sa prejavia, sú individuálne. Ak už dcéra Norethisteron neužíva, ťažkosti by mali odoznieť do niekoľkých dní. Liečba ťažkostí je symptomatologikcká, v závislosti od intenzity a nutnosti užiť lieky. Pri hnačke, či zvracaní je možné použiť lieky proti hnačke, či zvracaniu. Na vyrážky je možné užiť voľnopredajné antihistaminikum.